דורשות הסכם: המטפלות הסיעודיות חוזרות להיאבק לשיפור תנאי העסקתן

המטפלות הסיעודיות מחדשות את מאבקן לשיפור תנאי העסקתן. לאחר חודשים של דיונים עם הביטוח הלאומי והאוצר המטפלות הפגינו אתמול (שני) מול משרדי הביטוח הלאומי בתל אביב. המטפלות דורשות תוספת לשכר, תשלום על שעת מעבר בין מטופלים וחתימה על הסכם ענפי. על כך נמסר באתר ההסתדרותי "דבר".

לאחר המחאה בקיץ הקודם נכנסו הגורמים הרלוונטיים למשא ומתן, הביטוח הלאומי, אגף התקציבים באוצר, החברות שמעסיקות את המטפלות וההסתדרות. לדברי יוסי ברבי, יו"ר האיגוד עובדי השמירה, הניקיון והסיעוד שמאגד את המטפלות, "הגורמים לא רוצים להגיע להסכם ולא מוכנים לקבל את התוספות שדרשנו. אנחנו מתחילים עיצומים במינון נמוך ולאט לאט נגביר את עצמת העיצומים". כמו כן, הבוקר הפגינו המטפלות עם האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות ואיגוד עובדי השמירה, הניקיון והסיעוד מול ביתו של מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר ומול משרדי הביטוח הלאומי בתל אביב. הפגנות דומות צפויות בהמשך השבוע.

המטפלות הסיעודיות מחדשות את מאבקן לשיפור תנאי העסקתן והפגינו אתמול (שני) מול משרדי הביטוח הלאומי בתל אביב (צילום: ההסתדרות)

ברבי הדגיש כי המטרה היא שהסיכומים ימומשו. "כל המטרה היא להביא ליישום הסעיפים שסוכמו בטיוטא של ההסכם הענפי: תוספת שכר של 2% אחוז לכל מטפלת, זמני מעבר של עד שעה בין מטופל למטופל ועוד תנאים שסוכמו בעבר". יו"ר ועד המטפלות אלה סמלינסקי הוסיפה: "יצאנו למאבק בכמה אזורים בארץ. אנחנו כבר שנה וחצי במאבק, מתוכם שנה בהסתדרות ואחרי אינספור דיונים בכנסת וישיבות ומו"מ אנחנו נתקלנו בבעיה שהגורמים הרלוונטיים מעבירים את האחריות אחד מהשני ולא מוכנים לשבת איתנו במו"מ כדי להגיע להסכם ענפי".