גוש שלום: פינוי הבית בחברון – מעט מדי ומאוחר מדי

"פינוי בית הפוגרום של המתנחלים בחברון הוא מעט מדי ומאוחר מדי. את הבית הזה היה צריך לפנות לפני שבועות ולא לאפשר לו להפוך למוקד של פרעות ופוגרומים, התנפלות ושריפת בתים פלסטיניים ללא אבחנה, חילול מסגדים ובתי קברות מוסלמיים". כך מסר הבוקר (ששי) דובר "גוש שלום", אדם קלר.

 לדבריו "לא די בפינוי בית אחד. שר הביטחון אהוד ברק, בנאומו בכיכר רבין לפני חודש, הוא אשר הגדיר את ריכוזי המתנחלים האלימים והגזענים כגידולים סרטניים – אך לא היסק מכך את המסקנות המתבקשות. אחד הגידולים החמורים והמסוכנים ביותר מסוג זה הוא  מובלעת המתנחלים בחברון, שצומחת ומתפתחת וכבר גרמה לגירוש למעשה של עשרות אלפי תושבים פלסטינים בחברון ממרכז עירם".
פינוי המתנחלים הפורעים מכל חלקי חברון בלי יוצא מהכלל הוא משימה אפשרית בהחלט ואפילו לא קשה במיוחד לביצוע, אם רק ימצא הרצון והנחישות הפוליטית לקבל ולבצע את ההחלטה – כפי שמוכיחים אירועי היום הזה. כאשר הגיעה שעת המבחן התברר כי עיקר כוחם של המתנחלים שהתבצרו בבית הפוגרום הוא בהתנכלות גזענית ופחדנית לתושבים הפלסטינים בשכנותם, תחת חסות הצבא.
תנועת גוש שלום דורשת להעניק פיצוי מלא ומיידי לתושבים הפלסטינים שנפגעו בהשתוללות  המתנחלים, כל אלה שבתיהם הוצתו ורכושם חובל. "הפגיעה בתושבים אלה היא אשמתה המלאה והישירה של מדינת ישראל. המשטרה, מג"ב והצבא החזיקו בשטח כוחות גדולים אשר עמדו מנגד, צפו משך שעות ולא עשו דבר לבלום את פוגרום המתנחלים. שעמדו מנגד ולא מנעו את ההתנפלות וההתנכלות. מדינת ישראל חייבת לתת להם לפחות את המינימום שבמינימום והוא פיצוי מלא ומיידי על הנזק לרכושם" נאמר במברק שנשלח אל שר הביטחון.