בתל-אביב יציינו מחר את הלילה הלבן ובדרום העיר את הלילה השחור

עיריית תל אביביפו תקיים מחר (חמישי) את אירועי "לילה לבן". כפי שהיה גם בשנים קודמות, מתארגנות מול האירוע גם פעילויות מחאה של תושבי שכונות דרום תל אביב נגד דחיקת תושבי השכונות מהעיר והתנכרות העיריה לתושביהן. אירועי המחאה ייפתחו בצעדה שתצא מרוטשילד פינת אלנבי בשעה 19:00 אל התחנה המרכזית הישנה שם תתקיים עצרת קצרה. הצעדה תמשיך אל בית אחותי (רחוב מטלון 70) לאירוע תרבות ומחאה "לילה שחור" שמתוכנן להתחיל ב-21:00.

בהזמנה לאירוע נאמר "במהלך השנים, וכתוצאה של מדיניות של מקבלי החלטות, הפכו שכונות דרום תל אביב בכלל ושכונת נווה שאנן בפרט, לחצרות האחוריות של העיר תל אביב ושל מדינת ישראל. שכונת נווה שאנן הפכה זה מכבר למרכז של סחר בנשים, סחר בסמים, זיהום אויר, רעש גבוה וניתובם של קהילות המהגרים ומבקשי המקלט אל השכונה– וכך שכונה שתוכננה להכיל כ-7,000 אנשים מכילה כעת כ-50,000 אנשים. מדובר בצפיפות לא אנושית אשר גובה מחיר אישי קשה מהתושבות ומהתושבים המתגוררים בשכונה. אם לא די בכך, אנו עדות ועדים לניסיונות פיתוח של מיזמים שונים, בתחום הנדל"ן והתרבות, שאינם מחוברים לתרבות המקומית של התושבים – מיזמים שמשמעותם היא האצת תהליך הג'נטריפיקציה (החלפת אוכלוסייה מוחלשת בשכונות מצוקה, באוכלוסייה חדשה מחוזקת כלכלית), שידחק את הקהילה המקומית אל מחוץ לביתה ואל מחוץ לשכונה. מול ניסיונות אלה, אנו מזכירות ומזכירים ששכונה זו הייתה אבן דרך בזמר המזרחי. במשך שנים רבות, לא זכו גדולי וגדולות הזמר המזרחי ששיריהן/ם יושמעו ברדיו, אך יצירתן/ם הופצה ברבות בזכות דוכני הקסטות הרבים אשר רובם פעלו בתחומי התחנה המרכזית הישנה שבשכונת נווה שאנן.

כמו כן "תושבות ותושבים מדרום תל אביב וממקומות אחרים, פעילות ופעילים של ארגונים והתארגנויות כגון "כוח לקהילה", "אחותי" ו"פרלמנט אזרחי" – קוראות וקוראים להקים במתחם זה מרכז לתרבויות המזרח. אנו פונות ופונים לעיריית תל אביביפו ולעומד בראשה, וכן לכל גורם האמון על מדיניות התרבות בישראל, בקריאה לתקן את העוול ולפעול להקמת מרכז לתרבויות המזרח באזור התחנה המרכזית הישנה בשכונת נווה שאנן – מרכז שישקף, יטפח, יציג ויקדם את התרבות המקומית הילידית שנוצרה וממשיכה להיווצר כאן. נצעד יחד מהעיר הלבנה לעיר השחורה, מהלילה הלבן אל תוך הלילה השחור כדי להתנגד יחד לתהליכי הג'נטרפיקציה הנוקשים שמתרחשים בנווה שאנן ובדרום תל אביב. המרחב הציבורי הוא של הציבור והציבור רוצה נראות שוויונית! נצעד עם רמקולים ונשמיע את כל אותה המוזיקה שצמחה בזכות התחנה המרכזית הישנה".

לשכונה.

2017-06-28_213656

מול נסיונות אלה, אנו מזכירות ומזכירים ששכונה זו היתה אבן דרך בזמר המזרחי. במשך שנים רבות, לא זכו גדולי וגדולות הזמר המזרחי ששיריהן/ם יושמעו ברדיו, אך יצירתן/ם הופצה ברבות בזכות דוכני הקסטות הרבים אשר רובם פעלו בתחומי התחנה המרכזית הישנה שבשכונת נווה שאנן.

אנו – תושבות ותושבים מדרום תל אביב וממקומות אחרים, פעילות ופעילים של ארגונים והתארגנויות כגון "כוח לקהילה", "אחותי" ו"פרלמנט אזרחי" – קוראות וקוראים להקים במתחם זה מרכז לתרבויות המזרח. אנו פונות ופונים לעיריית תל אביביפו ולעומד בראשה, וכן לכל גורם האמון על מדיניות התרבות בישראל, בקריאה לתקן את העוול ולפעול להקמת מרכז לתרבויות המזרח באזור התחנה המרכזית הישנה בשכונת נווה שאנן – מרכז שישקף, יטפח, יציג ויקדם את התרבות המקומית הילידית שנוצרה וממשיכה להיווצר כאן.

נצעד יחד מהעיר הלבנה לעיר השחורה, מהלילה הלבן אל תוך הלילה השחור כדי להתנגד יחד לתהליכי הג'נטרפיקציה הנוקשים שמתרחשים בנווה שאנן ובדרום תל אביב. המרחב הציבורי הוא של הציבור והציבור רוצה נראות שוויונית!
נצעד עם רמקולים ונשמיע את כל אותה המוזיקה שצמחה בזכות התחנה המרכזית הישנה. נמשיך לעצרת בתחנה הישנה ונסיים בלילה השחור בבית

כולן מוזמנות להגיע ולצעוד איתנו

קישור לאיוונט של הלילה השחור

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1996632643898164