בתום ספירת 99% מהקולות: מועמד השמאל הכריז על ניצחונו בבחירות לנשיאות פרו

חרף העובדה שהבחירות לנשיאות פרו נערכו ביום ראשון, טרם נמסרו התוצאות הסופיות ובשעה 6:00 בבוקר (שעון ישראל), לאחר ספירת יותר מ-99% מקולות הבוחרים כ-50.2% מהבוחרים נתנו אל קולם למועמד מפלגת השמאל "פרו החופשית", פדרו קסטיליו וכ-49.8% ליריבתו הימנית קיצונית קייקו פוג'ימורי. הפער בקולות לטובת קסטיליו הוא יותר מ-72 אלף והוא הכריז על ניצחונו.

בימים האחרונים קרא קסטיליו שוב ושוב לתומכיו הרבים שהתאספו מרכזי הערים ובפתח מטה מפלגתו בבירה לימה להשגיח היטב על ספירת הקולות ולשמור על השקט. הפגנות ספונטניות של תומכי קסטיליו פרצו ברחבי המדינה ביומיים האחרונים נוכח העיכוב בפרסום התוצאות הסופיות,. על פי נציגי "פרו החופשית" בוועדת הבחירות המרכזית כבר נספרו 99.99% מהקולות ואין סיבה לכך שטרם פורסמו כל התוצאות ואין מניעה להכריז על המנצח בבחירות.

"תודה פרו – רק העם יציל את עצמו"; כרזה שפורסמה הבוקר על ידי מפלגת השמאל "פרו חופשית" ובה דיוקנו של הנשיא הנבחר פדרו קסטיליו

 

קסטיליו יהיה לנשיא השמאל הראשון הנבחר במדינה הטלינו-אמריקאית מאז הכריזה על עצמאותה מהאימפריה הספרדית ב-1821. הנשיא החדש כיהן עד לאחרונה כמורה כפרי בבית ספר באחד האזורים העניים ביותר בפרו, בעומק הרי האנדים. הוא בנם של איכרים חסרי השכלה והחל את דרכו בפוליטיקה כשהוביל שביתת מורים ממושכת נגד המדיניות הניאו-ליברלית של הממשלה. מאחורי מועמדותו התייצבו כל כוחות השמאל ובהם שתי המפלגות הקומוניסטיות.

מתוצאות הבחירות שכבר פורסמו עולה כי קסטיליו זכה לתמיכה גורפת בקרב העובדים והעניים. בניגוד לסקרים שהצביעו על תמיכה זעירה בבירה לימה, קסטיליו זכה ליותר משליש מהקולות, רובם בשכונות העוני. בדרום המדינה, בייחוד באנדים בו מתגוררים בני העמים המקוריים הוא זכתה לניצחון גורף: 89% מקולות הבוחרים בפונו, 83% בקוסקו ויותר מ-81% באפורימק.

 

עוד בנושא:

מרוץ צמוד בבחירות לנשיאות פרו: מועמד השמאל חושש מזיופים ואי סדרים בספירת הקולות

https://zoha.org.il/103024