בצל הפגישה עם נתניהו, משפחות החטופים הפגינו מחוץ למעון בירושלים

עשרות קרובי משפחה של החטופים המוחזקים בידי חמאס בעזה התפרצו השבוע (22.1) לדיון שנערך בוועדת הכספים של הכנסת במחאה על הפקרת קרוביהם בידי הממשלה. בני משפחות החטופים הטיחו בחברי הכנסת: "על חמץ פירקתם ממשלה ועל שבויים אתם לא מפרקים", וכן "אי אפשר להמשיך בסדר היום, רק על דבר אחד צריך לדבר עכשיו". אחדים מהם נשאו שלטים בהם נכתב "אתם לא תשבו כאן כשהם יושבים שם" ו"הזמן אז"ל".

מוקדם יותר באותו יום נפגשו נציגי משפחות החטופים עם ראש הממשלה נתניהו, שסיפר להם כי יש יוזמה ישראלית לשחרור החטופים – אך סירב לפרט על אודותיה. בעקבות הפגישה המשיכו משפחות החטופים במחאה והפגינו מול מעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים, שם שפכו על הכביש "נהר של דם".

מטעם המשפחות נמסר: "ראש ממשלת ישראל הוא האחראי הישיר לחיי החטופים אשר מופקרים כבר 108 ימים. המשפחות דורשות לקדם עסקה באופן מיידי – גם במחיר הפסקת הלחימה, נסיגה ושחרור אסירים. דם החטופים והחיילים שנפגעים בלחימה ללא יעד ברור הם על ידיה של הממשלה והעומד בראשה. עליו לפעול מיד לשחרורם או לפנות את מקומו למי שמסוגל".

לצד זאת, מחאת נשים בלבן למען החזרת החטופים הודיעה כי היא מעלה הילוך מול מהלכי הממשלה והקבינט. מחר (24.1) יובילו נשים סדרת הפגנות ושיבושים בכל רחבי הארץ. המחאות והשיבושים של נשים בלבן יחלו בשעה 9:00 במוקדים נרחבים בכל רחבי הארץ. ממארגנות המחאה נמסר: "אנו קוראות לקבינט: קבלו החלטה מיידית, הביאו לעסקה להצלת חיי אדם עכשיו".

בשעה 19:00 יתאספו יחד הנשים והארגונים לצעדה המונית מול בניין הקרייה בתל אביב בזעקה משותפות למען עסקה להחזרת החטופים לפני כל דבר אחר. בין ארגוני הנשים שהצטרפו למחאה: עמותת שדולת הנשים בישראל, בונות אלטרנטיבה, פורום מיכל סלע, איתך מעכי, איגוד נבחרות, נעמ"ת, אחותי למען נשים בישראל והמכללה: בית ספר חברתי למען נשים החוזרות למעגל