בעקבות קריאת תנועה המחאה: מצביעים מעטים השתתפו בבחירות לנשיאות אלג'יריה

ראש ממשלת אלג'יריה לשעבר, עבד אלמג'יד תבון, נבחר לנשיאות המדינה החדש עם 58% מהקולות בסיבוב הראשון של הבחירות. כך מסרה הבוקר (שישי) סוכנות הידיעות הרשמית של אלג'יריה. על פי הנתונים הרשמיים בבחירות שנערכו אתמול הצביעו פחות מ-40% מבעלי זכות הבחירה. תנועת ההתנגדות ההמונית אלחיראק, שקראה להחרים את הבחירות, טוענת שמספר המצביעים היו נמוך הרבה יותר. כמו כן, באזור קביליה, שבצפון המדינה, מפגינים העלו באש פתקי הצבעה ופלשו אל המבנים בהם הוצבו הקלפיות. בקביליה נרשם רק מספר קטן מאוד של מבציעים.

עוד קראה אתמול אל־חיראק להפגין במרכז אלג'יר כדי לקרוא להחרמת הבחירות, אך כאשר רבבות הגיעו למקום ההתכנסות, שוטרים של היחידות המיוחדות לפיזור הפגנת תקפו אותם באלימות. הצבא והממסד השלטוני קיוו ששיעור מצביעים גבוה יעניק לגיטימציה לנשיא חדש, שיוכל לפעול לחיסול המחאה האזרחית. אך המפגינים הכריזו אמש שלא מכירים בתוצאות הבחירות ושימשיכו למחות ללא אלימות עד לשינוי עמוק בשלטון.

מפגינים, אתמול, במרכז אלג'יר קוראים להחרים את הבחירות (צילום: אלחיראק)

לדברי תנועת המחאה אל־חיראק, שקמה השנה מקרב האנשים שהפגינו מדי שבוע נגד הממסד הפוליטי והכלכלי, אי אפשר להחיל באלג'יריה בחירות חופשיות כל עוד האליטות, ובהן הצבא, שולטות במדינה. יצוין שחמשת האישים שהתמודדו אתמול על הנשיאות מקיימים קשרים אמיצים עם הממסד, ולכן רבים סבורים שהבחירות הן חלק מאסטרטגיה של פיקוד הצבא העליון המחזיק בשלטון שתכליתה למנוע שינוי אמיתי.