בעקבות משאל העם: נשיא בוליביה ייוועד עם מושלי המחוזות העשירים

 

נשיא בוליביה, אוו מוראלס, ומנהיגי המחוזות השמרנים המתנגדים לו, הסכימו להיפגש לראשונה כדי לנסות לסיים את הסכסוך ששיתק את המדינה בשנה האחרונה. ההודעה פורסמה אמש (יום ד') בעקבות נצחונו של מוראלס ושל ארבעה מושלי המחוזות במשאל-העם בנוגע להמשך כהונתם. על כך מוסרת סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה".
 
 האופוזיציה למוראלס הסוציאליסטי מתרכזת בארבעת המחוזות הנמוכים, שעשירים בגז טבעי ובשטחים חקלאיים. מושלי המחוזות הללו מתנגדים לרפורמות של הנשיא ומעוניינים ב"אוטונומיה" לטובת בעלי ההון המקומיים. מאז נכנס לתפקידו ב-2006, מוראלס העלה את המסים על חברות האנרגיה הזרות והלאים כמה חברות במסגרת מאבקו בעוני.
 
מוראלס, שהיה זקוק ל-46 אחוזי תמיכה כדי להישאר בתפקידו, זכה בתמיכה גורפת של 67 אחוזים. מושלי המחוזות הסוררים סנטה קרוז, בני, פנדו וטריחה זכו אף הם בניצחון גדול במשאל. ארבעת מושלי המחוזות צפויים להגיע היום לבירה לה-פאס, כדי להיפגש עם הנשיא.
 
מוראלס, איש איגוד החקלאים הקטנים לשעבר, הביע תקווה לפני משאל האם כי ניצחון יאפשר לו להשיק מחדש רפורמות נרחבות הכוללות הלאמת חברות, חלוקה מחדש של אדמות וכינון חוקה בשאיפה לחזק את העניים.