בעמק יזרעאל שביתת המורים מן החוץ הסתיימה; בחולון היא נכנסה לשבוע הרביעי

שביתת בת השבועיים של המורים מן החוץ במכללת עמק יזרעאל הסתיימה בהצלחה ביום שישי האחרון, כפי שדווח באתר מק"י. אך הבוקר, השביתה של המורים מן החוץ במכללה הטכנולוגית בחולון נכנסה לשבוע הרביעי.

ארגון המורים מן החוץ במכללה, הפועל במסגרת כוח לעובדים, מסר "הגענו לשביתה הזאת לאחר חודשים של הכנה בשטח: ניהלנו מאות שיחות טלפון לכלל המרצים משש הפקולטות במכון והסברנו על המאבק, ענינו על השאלות והכנו את כולם לבאות. ברשימות התפוצה הקפדנו לעדכן בכל עניין חשוב שנוגע למאבק, ובמקרים יותר דחופים גם במסרונים. מי שרצה לשוחח, חזרנו אליו בטלפון וגם כיום אנחנו מקפידים על כך".

2017-03-19_192813

אולמות ריקים בעקבות השביתה של המורים מן החוץ במכללה הטכנולוגית בחולון (צילום: ארגון המרצים)

ועוד: "מאז תחילת השביתה, רוב מכריע של המרצים הכריזו שהם ישבתו וילכו את הדרך הזאת איתנו עד להסכם. למרות שחלק קטן מהמרצים בחר לשבור שביתה וללמד, מעל לשני שליש מהמרצים שובתים שביתה מלאה לא מגיעים ללמד ולא מקיימים שום פעילות אקדמית. חברי הועד, בסיוע מרצים נוספים, סטודנטים ומתנדבים, מקיימים פעילויות של אכיפת שביתה בהתאם לחוק ולזכויות שלנו. אנחנו עושים זאת למען כל אותם מרצים שכבר 3 שבועות אינם מקבלים משכורת, עומדים בלחץ ומחכים להסכם הראוי שלמענו אנחנו נאבקים. במהלך פעולות אלו, אנחנו מנהלים שיחות חשובות עם סטודנטים ומרצים, מחלקים דפי מידע ומעודדים את הסטודנטים להירתם למען האינטרס המשותף".