במשרד החוץ החליטו לשבות; עיתונאי גלובס הפגינו בתמיכה עם מאבק עובדי טן

עובדי משרד החוץ הודיעו השבוע כי אם לא ימצא פתרון למשבר השכר העובדים, יפתחו בשביתה החל מה-12 בפברואר. עובדי המשרד ערכו פגישה בהמשך להצהרתו של ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו, כי הנחה את משרד האוצר לסיים את המו"מ עם נציגי המשרד על שכר העובדים בחו"ל בתוך 45 ימים. לדברי עובדי המשרד, נציגי האוצר התחייבו להעביר מודל שכר שיהווה את הבסיס למו"מ, שלא הועבר.

2017-01-25_193725

עובדי גלובס בהפגנה מול תחנת הדלק טן ברמתגן, אתמול (צילום: ההסתדרות)

אתר ההסתדרות "דבר ראשון", מסר אתמול (שלישי) כי חברי ועד העיתונאים בעיתון הכלכלי "גלובס" הגיעו בשעות הבוקר להפגנת סולידריות עם עובדי חברת הדקל  "טן" הנוקטים צעדים ארגוניים זה שבוע שלישי, במחאה על ההצעות מבזות מצד ההנהלה במשא ומתן לקראת הסכם קיבוצי ראשון בחברה. שי ניב, הכתב הפוליטי בגלובס, ואחד ממובילי מהלך ההתארגנות בענף העיתונות, תיעד את ההפגנה במצלמת הטלפון הנייד שלו. בין היתר, נתפס במצלמתו קב"ט החברה שטען שעובדי החברה "הצטרפו לדאע"ש".

בצילומי ההפגנה נראים מנהלי החברה כשהם מסייעים בתפעול השוטף של תחנת הדלק לאור שביתת העובדים, מחלקים סוכריות לנהגים הנכנסים לתדלק בתחנה ומציעים אותן גם לעובדים השובתים. עוד נראה כי ההנהלה ניסתה להסתיר את הפגנת העובדים מהלקוחות באמצעות הצבת משאית בינה לבין עמדות התדלוק, עליה הוצבה מערכת הגברה שהשמיעה מוזיקה חזקה במטרה לגבור על קריאות העובדים.

חברת "טן" ועיתון "גלובס" נמצאים בבעלותו של אליעזר פישמן שנמצא בימים אלה בתהליכי כינוס נכסים בעקבות חובות של מעל ל-4.5 מיליארד שקלים. קרן ההשקעות איפקס נמצאת בימים אלה מגעים מתקדמים לרכישת החברה. עובדי החברה מבקשים מההנהלה להיכנס למשא ומתן בהקדם על מנת לדאוג לכך שהבעלים החדשים שיקבלו את הבעלות על החברה יהיו מחוייבים לזכויות עובדיהם. כמו עובדי גלובס בעבר, גם ועד עובדי טן הצטרף כצד בהליך כינוס הנכסים במטרה להגן על זכויות העובדים במכירה.