בית הדין לעבודה: עובדי רשות השידור יקבלו משכורתם

 

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים נעתר אמש (יום ה') לבקשת ההסתדרות וחייב את רשותהשידור לשלם לעובדיה את משכורת חודש יולי עד יום שני הקרוב. בהחלטת בית הדין נכתב, כירשות השידור אינה יכולה להעדיף ספקים אחרים על פני תשלום שכר לעובדים.  ההחלטה ניתנה בעקבות הודעת הרשות לבית הדין, מוקדם יותר אתמול, לפיה לא תוכללשלם את משכורות חודש יולי למאות עובדים המשתכרים מעל 6,000 שקל בחודש. אך להודעתהרשות קדמה תביעה על הלנת שכר העובדים, אותה הגישה ההסתדרות בתחילת השבוע. בעקבותהתביעה ביקש בית הדין האזורי מרשות השידור להודיע לו עד היום אם בכוונת ההנהלה לשלם אתהמשכורות. אולם, כאמור, ההנהלה נתנה תשובה שלילית.
 
בהסתדרות הביעו סיפוק מהחלטת בין הדין מאמש. לטענתם, הלנת השכר של רשות השידורהיא החלטה חד צדדית הבאה בניגוד למשא ומתן המתנהל בין הצדדים, בחסות בית המשפט, באשר לרפורמה המתוכננת ברשות השידור, שכוללת בתוכה את תנאי שכרם ועבודתם של עובדיהרשות.
 
בבקשת ההסתדרות לצו מניעה, שהוגשה מוקדם יותר השבוע, נכתב כי "זכותם שלהעובדים למלוא השכר במועדו הינה זכות חקוקה ובסיסית שאין נעלה ממנה. רשות השידוראינה יכולה לעשות דין לעצמה ולא לשלם את משכורות העובדים במלואן ובמועדן. זוהיתופעה פסולה שיש לעוקרה משורש".