בית הדין לעבודה אוסר על אבן קיסר לפעול נגד התארגנות העובדים

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה נעתר לבקשת ההסתדרות והוציא שורה של צווים שאוסרים על חברת אבן קיסר לסכל התארגנות העובדים באזור התעשייה ברלב שבצפון. באתר מועסקים כ-240 עובדים, ובחודש אוקטובר האחרון כמחצית מהם פתחו במהלכים להתאגדות במסגרת ההסתדרות.

2015-01-12_201553

בעתירה שהגישה ההסתדרות, באמצעות עורכות הדין ורד וייץ וענת גוטמןמרום, נטען כי החברה לא ראתה את ניסיון ההתארגנות בעין יפה וניסתה לסכל אותו תוך החתמת עובדים על מסמכים המבטלים את הצטרפותם להסתדרות. הניסיון לטרפד את ההתארגנות, כך טענה ההסתדרות, כלל העברת מסרים לעובדים שלפיהם יש בהצטרפות העובדים להסתדרות כדי לפגוע בחברה. בתום הדיון הוציאה השופטת אביטל רימוןקפלן צו המורה להנהלת אבן קיסר להימנע מפעולות לסיכול התארגנות עובדיה במישרין או באמצעות עובדים או מנהלים מטעמה; צו האוסר על החברה להפיץ במישרין או באמצעות עובדים מטעמה טפסים לביטול החברות בהסתדרות; וצו המורה לחברה להימנע מהפעלת לחץ על עובדים בניסיון להניא אותם מהכוונה להתארגן. דיון נוסף בנושא עתיד להיערך בעוד כחודש, וזאת כשברקע תביעה שהגיש מרחב הגליל המערבי בהסתדרות נגד אבן קיסר על סך של 2 מיליון שקל, בגין גרימת נזק בהתארגנות ופגיעה בהתארגנותם של עובדים.

יצוין שאבן קיסר, שבבעלות הקיבוץ שדות ים, עוסקת בייצור של משטחי שיש וקוורץ ומייצאת את רוב התוצרת שלה לשוק האמריקאי. את הרבעון השלישי של 2014 היא סיימה עם הכנסות של יותר מ-123 מיליון דולר.