בית-הדין הארצי לעבודה פסק כי ארגון העיתונאים של ההסתדרות מייצג את עיתונאי ynet

מאבק עובדים שהחל לפני למעלה משנתיים וחצי הגיע היום (חמישי) לסיומו. ביתהדין הארצי לעבודה דחה את הערעור שהגישו באיכוח ynet על פסיקת ביתהדין האזורי וקבע פעם נוספת כי ארגון העיתונאים הוא הארגון היציג של עיתונאי האתר מבית "ידיעות אחרונות". על כך מסר "העין השביעית".

2014-08-21_201756

העימות בין עיתונאי ynet להנהלתה פרץ בתחילת שנת 2012כאשר ביום אחד הוחלט לפטר שלושה מבין העיתונאים הבכירים באתר על רקע פעילותם לארגון העיתונאים: הכתב הכלכלי תני גולדשטיין, עורך ערוץ המחשבים יהונתן זילבר, והעורכת הראשית של דף הבית אראלה גניסלב. "זו הכרזת מלחמה" הצהירו באותו היום ראשי ארגון העיתונאים בישראל, שקם זמן קצר קודם לכן. ואכן, אחרי שהמאבק המשפטי הארוך של הארגון על השבתו לעבודה של גולדשטיין הסתיים בניצחון החל לפני כשנה מאבק משפטי חדש, על עצם ההכרה של הנהלת ynet בארגון העיתונאים כארגון היציג של העובדים.

בחודש אוקטובר האחרון פסק ביתהדין האזורי לעבודה לטובת ארגון העיתונאים וקבע כי הוא הארגון היציג של עיתונאי ynetאולם בתוך זמן קצר הגישו באיכוח הנהלת האתר, עורכי הדין אריאל שמר, אשר סלע וענת בשערעור על ההחלטה לביתהדין הארצי. במקביל הגיש ארגון העיתונאים, באמצעות עורכי הדין מורן סבוראי, אמיר בשה וענת קוטמןמרום, ערעור שכנגד על הקביעה של ביתהדין האזורי לפיה כל עובדי ynet מהווים יחידת מיקוח אחת. לטענת הארגון, ראוי היה להכיר בעיתונאי האתר כיחידת מיקוח נפרדת באופן קבוע, ולא לתקופת ביניים של שנתיים כפי שנקבע בביתהדין האזורי. ביתהדין הארצי החליט היום לדחות את הטענות של הנהלת ynet ולקבל את הערעור מטעם ארגון העיתונאים. בסיום פסק הדין מזכירים השופטים להנהלת ynet כי עליה לנהל משא ומתן עם ארגון העיתונאים, כפי שקבע כבר לפני קרוב לשנה ביתהדין האזורי לעבודה.