'ביבי אל תשליכנו בעת זקנה': הסתדרות הגמלאים תפגין בתל-אביב נגד הקיצוץ הצפוי בפנסיות

תחת הכותרת "ביבי אל תשליכנו בעת זקנה", הסתדרות הגמלאים תפגין ביום שלישי הקרוב, בשעה 10:00, בצומת עזריאלי בתלאביב נגד הקיצוץ הצפוי בפנסיות. כך מסר שמואל מזרחי, יו"ר הסתדרות הגמלאים. אל ההפגנה הוזמנו גם חברי כנסת ופעילים חברתיים.

2019-05-18_165752

הפגנה נגד הקיצוץ בפנסיות מול משרד האוצר בנובמבר האחרון (צילום: הסתדרות הגמלאים)

יצוין שיו"ר ההסתדרות ארנון ברדוד פנה השבוע לשר האוצר משה כחלון וקרא לו לפעול בדחיפות לדחיית מועד ביצוע הקיצוץ בגמלאות אותן מקבלי עמיתי קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר. בחודש יוני הקרוב אמורה להיפגע גמלתם של מאות אלפי חוסכים קרנות הפנסיה הוותיקות בשיעור של 1,3%, וזאת בהתאם להחלטה שקיבלה הממונה לשעבר על שוק ההון דורית סלינגר.

מכתבו של ברדוד מגיע בהמשך לפנייה קודמת מהחודש שעבר, בה התריע יו"ר ההסתדרות כי החל מקצבת חודש יוני 2019 תיפגע באופן חמור גמלתם של מאות אלפי עמיתי קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר. משמעות הפגיעה הצפויה, הינה הפחתת סכומים לא מבוטלים מציבור הגמלאים אשר תלוי בקצבה לקיום בסיסי. כיום מקבלים  270 אלף גמלאים קצבאות מקרנות אלו, ו-170 אלף גמלאים נוספים אמורים להתחיל לקבל את הקצבה בשנים הקרובות.

מדובר בפגיעה חד משמעית בזכותם של גמלאים להתקיים בכבוד, שכן ההפחתה בגמלה משמעה פגיעה ביכולת לרכוש מוצרי מזון, תרופות ושאר צרכי חיים בסיסיים", כתב ברדוד. "ציבור הגמלאים אינו אמור לשלם את מחיר העיכוב במציאת פתרון הולם לסוגיה ואת מחיר העיכוב בהרכבת הממשלה". ברדוד קרא לכחלון לפעול בדחיפות לדחיית מועד ביצוע ההפחתה ולקבוע ישיבה בנושא, וזאת מתוך אחריות ורכישות חברתית, בין היתר לאוכלוסייה הוותיקה במדינה.

ביולי 2018 החליטה הממונה על הקודמת על שוק ההון הפנסיה והביטוח, דורית סלינגר לאפשר לחברת עמיתים המנהלת את קרנות הפנסיה הוותיקות לבצע קיצוץ של 1.2% בקצבאות של המבוטחים תוך שנה. ברשות הסבירו אז את הקיזוז כצעד הכרחי, הנובע ממצבן האקטוארי של הקרנות שנכנסו לגרעון לאחר שוועדת הכספים נמנעה מהעלאת גיל הפרישה לנשים, מאחר ולא הצליחה להגיע להסכמות עם פקידי האוצר בנושא. במהלך החודשים הבאים לאחר אותה ישיבה בוועדת הכספים, לא נרשמה התקדמות של ממש לקראת חקיקה בנושא עד שהוחלט על פיזור הכנסת. נושא גיל הפרישה לנשים, שנמצא במוקד הדיון, צפוי להיפתח לדיון בכנסת הקרובה.