בחד"ש זועמים בעקבות פרשת השמות הערבים שנמחקו מהרשימה

בתחילת השבוע נמסרו על השמות הנפוצים ביותר לבנים ולבנות שנולדו בישראל בשנה החולפת. בין שמות הבנים צוינו יוסף, דניאל ואורי, אולם מתברר כי השם הפופולרי ביותר באמת, וכמה שמות נוספים, נמחקו מהרשימה. כפי שפורסם לראשונה ב"הארץ", בחינת הרשימה האמיתית מגלה כי למקום הראשון הגיע השם מוחמד, וגם השם אחמד נמצא בעשירייה, ולמעשה דוחקים מהעשירייה הראשונה את השם דוד.

ברשות האוכלוסין וההגירה טוענים כי רשימת השמות המופצת היא על פי דרישה לשמות עבריים, וכי לא הייתה השמטה מכוונת. "הייתי צריכה לסמן כוכבית ולציין שמדובר בשמות עבריים בלבד", מסרה דוברת הרשות. עם זאת, הרשות לא פרסמה רשימת שמות יהודיים בלבד והשמיטה את כל הערביים, אלא השמיטה רק את מוחמד ואחמד – שמות מוסלמים מובהקים, ואילו בשמות אדם ויוסף – או יוסוף – הם שקללו גם את הילדים הערבים בעלי שם זה.

 2014-09-23_205921

"מדובר בתופעות פאשיסטיות שבאמת מאוד נושקות למדינת אפרטהייד", זעם ח"כ עפו אגבריה (חד"ש). "אני יודע שאנחנו נמצאים במדינה גזענית, אבל אני חושב שכל אדם שאכפת לו מהדמוקרטיה, שאכפת לו מהעתיד של האזור, צריך להתקומם. זה נורא פוגע, אתה לא נחשב אזרח במדינה הזו. אז זה אומר שאנחנו במדינה שהיא באמת מדינה גזענית וצריך לקומם את האוכלוסייה היהודית, לפני האוכלוסייה הערבית אפילו".

לדברי ח"כ דב חנין (חד"ש) "בניכוי הערבים, השם הנפוץ ביותר בישראל השנה הוא יוסף. אבל מה קורה שמוסיפים אותם לספירה? הפתעהאז השם הנפוץ בישראל הוא דווקא מוחמד.ואת זה לא רצו לספר לנו אתמול רשות האוכלוסין וההגירה בפרסומים על השמות הנפוצים בישראל, לקראת ראש השנה.פוליטיקת הניכויים, ההפרדה וההפחדה היא העומדת גם מאחורי חוק ועדות הקבלה הגזעני והמפלה שרוב שופטי בג"צ נמנעו מלפסול השבוע, ומאחורי גלי השנאה והגזענות האלימה שפשטו כאן בקיץ האחרון. אבל מול כל אלה התחדד השנה עבור רבים כאן הצורך הדחוף בפוליטיקה אחרת. פוליטיקה חדשה. בלי ניכויים. פוליטיקה של שותפות בין שווים. פוליטיקה של יהודים וערבים. פוליטיקה של חלוקה צודקת יותר של המשאבים. פוליטיקה של חיים ותקווה במקום של מצור, כיבוש, מוות, ואיומים. אני רוצה לאחל לנו מעומק הלב שבשנה הקרובה נדע לקיים פוליטיקה כזאת הלכה למעשה, בעוד ועוד זירות של מאבק, עד שנצליח ליצור כאן מקום צודק ושוויוני יותר. מקום לכולנו".