בוחני הנהיגה פותחים בשביתה נגד ההפרטה; סכסוך עבודה בפרקליטות המדינה

שיבושים בעבודת בוחני הנהיגה בכל רחבי הארץ יתקיימו החל מיום ראשון, במחאה על יציאתו לדרך של המכרז להפרטת מבחני הנהיגה. הפעילות תושבת בירושלים, תל אביב ובערים נוספות. ביום שני יתרחבו הצעדים למחוזות הצפון והדרום. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ציין כי "לא מתקבל על הדעת שבשעה שיש מעבר בשירות הציבורי ובכלל המשק להעסקת עובדים בצורה ישירה, משרד התחבורה בוחר להעסיק באופן קבלני את בוחני הנהיגה".

2016-03-18_192434

ההסתדרות, ועד עובדי משרד התחבורה וועד בוחני הנהיגה מודיעים כי החל מיום ראשון הקרוב תשובש עבודתם של בוחני הנהיגה בכל רחבי הארץ. ההחלטה התקבלה במהלך כינוס חירום של העובדים שהתקיים בעקבות הוצאתו לפועל של המכרז להפרטה כוללת של כל מבחני הנהיגה בישראל. מהוועד נמסר כי "בוחני הנהיגה הם חוד החנית במלחמה במכת תאונות הדרכים וכלי עיקרי לחיזוק הידע וכישורי תלמידי הנהיגה. להפרטת מבחני הנהיגה תהיה השלכה הרסנית על התלמידים שעתידים לעלות על הכביש, ומכאן שתהיה לה השפעה ישירה על רמת הבטיחות של כל נהגי ישראל".

לדברי חנן אהרון, יו"ר הוועד הארצי של משרד התחבורה, הפרטת מבחני הנהיגה "היא חוסר אחריות משווע ויהיו לה השלכות הרסניות – מדובר בהעברת האחריות להוצאת רישיונות נהיגה שמשמעותם חיי אדם, לידי חברות פרטיות שמהותן היא עסקית. כל עובדי משרד התחבורה עומדים כמקשה אחת ומגבים את ציבור בוחני הנהיגה במאבקם האמיץ והצודק נגד הצעדים הדורסניים של שר התחבורה". יו"ר ועד בוחני הנהיגה, ברנרד גרוסמן, הוסיף  כי "הרפורמה שמתכנן שר התחבורה מבוצעת באופן דרקוני וחד צדדי, ללא כל הידברות איתנו, ואנו נילחם בה עד אשר השר יחזור בו מצעדיו. לא נאפשר את הפגיעה בתלמידים ובנהגי ארצנו".

יצוין שאתמול (חמישי) ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בפרקליטות המדינה החל על כ-900 עובדים. במכתב שנשלח לפרקליט המדינה שי ניצן ולמנכ"ל משרד המשפטים אבי פלמור, נכתב כי העילות לסכסוך קשורות בכוונת משרד המשפטים להוציא לפועל כבר בסוף החודש שינוי מבני רחב היקף בפרקליטות. במסגרת שינוי זה תפוצל פרקליטות מחוז תל-אביב (אזרחי), לצורך הקמת פרקליטות מחוז מרכז. למרות שנציגי ארגון הפרקליטים קיימו ישיבות בנושא עם הנהלת הפרקליטות, אנשיה כבר קבעו על דעת עצמם תאריך ואופן יישום של המהלך. "יתרה מכך, הדרג הניהולי במשרד המשפטים מסרב לחתום על הסכם קיבוצי שיסדיר את השלכות השינוי הצפוי על העובדים, וזאת למרות שהשינוי המבני יביא להשלכות משמעויות על תנאי העסקת העובדים ועל אופק קידומם. מדובר בהתנהלות שאינה מקובלת ביחסי עבודה בכלל, ובפרט ביחסי עבודה קיבוציים".

יו"ר ארגון פרקליטי המדינה, עו"ד לימור פלד מסרה שהסכסוך הוכרז "לאחר שהתקבלו החלטות חד-צדדיות ובעיצומו של הליך הידברות בין הצדדים. ארגון הפרקליטים עדיין מקווה כי ניתן יהיה להגיע להסכמות שייתרו את הסכסוך ואת הצעדים הארגוניים".

עוד נמסר מההסתדרות כי כ-50 עובדי לשכת רשות האוכלוסין במזרח ירושלים יפתחו בשביתה החל מיום ראשון הקרוב לטענתם, על רקע החלטתו הפתאומית של משרד האוצר לפגוע בתנאי שכרם.  במסגרת השביתה, שתתקיים ללא הגבלת זמן, לא תהיה קבלת קהל בלשכה ולא יינתנו כלל שירותים.