בגלל מחאות ועד אל על ואיגוד הטייסים: נתניהו לא יטוס לארה"ב במטוס פרטי

ראש הממשלה בנימין נתניהו יוותר על הטיסה במטוס פרטי לחתימת ההסכם עם איחוד האמירויות בשבוע הבא כך נמסר בצהריים (שישי) מלשכתו. ההודעה פורסמה בשל הביקורת הציבורית על בחירתו של ראש הממשלה לטוס במטוס פרטי לארצות הברית, בעוד המדינה נתונה בקשיים כלכליים בשל הקורונה. חדשות 13 פרסם אמש כי שלשכת ראש הממשלה החליטה להטיס את נתניהו ומשפחתו בנפרד מכל הפמליה "מתוך כוונה לשמור על בריאותו". לשם כך החליטו לשכור מטוס פרטי נוסף בעלות של כרבע מיליון דולר ובפועל להטיס לוושינגטון שני מטוסים.

נתניהו נאלץ לוותר על המטוס הפרטי (צילום: לע"מ)

"ראש ממשלה שבוחר לטוס במטוס של חברה זרה במהלך המשבר הגדול ביותר בהיסטוריה של חברת אל על היא יריקה בפרצוף של 6,500 עובדי אל על שיושבים בבית. אנו פונים לראש הממשלה בבקשה לשנות את ההחלטה. אתה שהבטחת לעובדים שלא תיתן לאל על ליפול מפר ברגל גסה את ההבטחה שנתת. בעוד אתה ומשפחתך טסים במטוס פרטי, אלפי עובדי אל על, שבהם נמצאים מצביעים שלך, הפכו לנזקקים ולא יודעים מה יגישו לשולחן החג בראש השנה. ראש הממשלה אנו קוראים לך לשנות את ההחלטה האומללה הזאת ולקיים את הבטחתך להצלת חברת אל על", מסר הבוקר ועד עובדי אל על. גם איגוד הטייסים דרש מראש הממשלה לוותר על המטוס הפרטי הזר והיקר.

יצוין שהבוקר מספר כלי תקשורת הודיעו שלא יצטרפו לנסיעה לוושינגטון. עד היום היה נהוג שראש הממשלה מתדרך כתבים בדרך לארה"ב וגם בחזרה. בנוסף, במהלך השהות בוושינגטון לא יוכלו הכתבים לצאת מן המלון וזאת בשל החשש להידבקות בקורונה. לפיכך, החליטו שלושת ערוצי השידור כי אין טעם בהגעתם לוושינגטון.