בגלל אלימות קשה במרפאה בבאר יעקב: הרופאים הכריזו על שביתה בת יומיים

ההסתדרות הרפואית תפתח מחר (חמישי) בשביתה כללית בת יומיים בכל בתי החולים ובמרפאות הקהילה. זאת, בעקבות אירוע האלימות החריג שהתרחש אמש בבאר יעקב ובמסגרתו אחד הפונים היכה רופאה בסניף קופת חולים.

המשטרה עצרה אתמול את תושב באר יעקב החשוד בתקיפה חמורה של הרופאה באמצעות מוט ברזל. על פי החשד, תושב העיר בשנות השלושים לחייו הגיע אל המרפאה על מנת לקבל טיפול רפואי – ואחרי שסירב לעזוב את חדר הטיפולים הלם בראשה של הרופאה עם מוט ברזל. לפי המשטרה, הוא נהג בפראות במקום. כתוצאה מהתקיפה הרופאה נפגעה באורח קל ופונתה אל המרכז הרפואי שיבא תל-השומר. בתוך כך, שוטרי תחנת רמלה עצרו את החשוד לחקירה, ובכוונת המשטרה להביא אותו היום לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו.

הרופאה שהותקפה אתמול במרפאה בבאר יעקב (צילום: הסתדרות הרופאים)

במסגרת השביתה המתוכננת, העבודה תתקיים במתכונת שבת בלבד. "הבהרנו בשנה האחרונה באופן חד משמעי שכל מקרה של אלימות ייתקל באפס סובלנות מצידנו", מסר יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי. "השביתה האחרונה הביאה להחלטת ממשלה חשובה בדבר הצבת עמדות שיטור בחדרי מיון והקצאת כוח האדם הדרוש, אולם עלינו לבחון את הדברים אך ורק ברמת היישום בשטח. כל עוד לא נראה מעשים של ממש בטווח המיידי, נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר ויבין שהאלימות במערכת הבריאות היא מגפה של ממש".

מארגון המתחמים מרשם הוסיפו "אסור לנו להשלים עם המציאות המזעזעת הזו! פשוט אסור! כולם הבטיחו לטפל באופן מיידי באלימות נגד צוותים רפואיים, ומיהרו להצטלם לוחצים ידיים עם עוד פוליטיקאים על עוד במה! ובינתיים הרופאות והרופאים ממשיכים להיות חשופים ומותקפים בבתי חולים ובמרפאות".

יצוין שאתמול הוגש כתב אישום נגד תושב טירה בן 31, בגין תקיפת רופא משפחה במרפאה בעיר לפני כשבוע. לפי האישום, ביקש הגבר מהרופא הפניה למיון, וכשסורב – תקף את הרופא ושבר ציוד במשרדו. לאחר קבלת הדיווח, החלה המשטרה בפעילות לאיתורו של הגבר, בסופן נעצר. בתום חקירתו נכלא, ובהמשך שוחרר למעצר בית כשהחקירה נמשכת.