ארדן השקרן הביתה: כל העדויות מראות כי המשטרה אחראית לטרגדיה באום אל-חיראן

ראש הממשלה נתניהו מסובך מעל הראש בפרשיות שחיתות חמורות, ולכן שלח את השר לביטחון פנים להתעמר באזרחי ישראל הערבים. ארדן בתורו חשב שהוא עושה מעל ומעבר, ושלח שוטרים חמושים בנשק חם לגרש משפחות מבתיהן ביישוב אום אל-חיראן שבנגב, המיועד ליישוב ליהודים בלבד, בשם חירן, אחרי ש"יטוהר". אולי, קיווה ארדן, יצליחו לשפוך דמם של ערבים ולשמח את קהל הבוחרים של הליכוד.

2017-01-24_200627

הרס הבתים באום אל-חיראן (צילום: אקטיבסטילס)

 

תכניתם של השניים להוריד את פרשיות השחיתות מן הכותרות הצליחה רק כמעט. על המו"מ המטונף בין מוזס לנתניהו אכן דיברו פחות השבוע, אך פרשיה חדשה צצה לה, והיא חמורה הרבה: הריגתו של יעקוב אבו אלקיעאן בידי שוטרים, ומותו של השוטר ארז לוי שנדרס ברכב בו היה אבו אלקיעאן, שאיבד שליטה לאחר שנורה.

בישראל של נתניהו קשה לנחש כמה רחוק תצעד צעדת האיוולת עד שמישהו יזעק חמס. תקרית הירי החמורה, שהתרחשה בעת פינוי בתים גזעני, אלים ולא מוצדק, קיבלה תפנית מחרידה עוד יותר כאשר האשימה המשטרה את אבו-אלקיעאן בהשתייכות לדאע"ש. "בודקים האם היה לו קשר", תדרכו שוטרים את הכתבים עוד בבוקר האירוע. ההוכחה שבידם – עותק של "ישראל היום" בביתו של אבו-אלקיען. פשע אמנם, אך לא מהסוג אליו כיוונו במשטרת ישראל.

גלעד ארדן התגלה כשקרן גדול כמעט כמו האוחז בחוטיו. קטע הווידאו ששחררה המשטרה ערוך באופן מגמתי, ומשמיט במכוון את הירי אל עבר רכבו של אבו אלקיעאן בעודו מאט את נסיעתו לכדי עצירה. על פציעתו של איימן עודה מכדור ספוג דווח שנגרמה מזריקת אבנים, למרות שיידוי האבנים החל רק שעות לאחר הפציעה.

עם השקרים של המשטרה שיתפה פעולה בשעות הראשונות תקשורת ההמונים, שכל עוד הייתה ברירה בידיה, עשתה הכול כדי שלא לשאול שאלות קשות או לבדוק נתונים בסיסיים מול עדי ראיה, תמונות והקלטות מהשטח. אלה היו גלויים לכל וזמינים גם ברשת בזמן אמת. לזכות התקשורת ייאמר, שעם גילוי העובדות והלחץ הפוליטי שהופעל עליה – הרבה מצד פעולות חד"ש וחברי הכנסת שלה (ר' עמ' 3 בגיליון השבוע של "זו הדרך") – היא התעשתה בחלקה והחלה לחקור את האמת. עד כדי כך שמאמר המערכת של "הארץ" (23.1) קרא לפיטורי ארדן.

מדינת ישראל חתרה לנשל ערבים מאדמותיהם ולבסס רוב דמוגרפי יהודי שנים רבות לפני ימיו של נתניהו. ובכל זאת, נראה שפשעים מהסוג לו אנו עדים בשבועות האחרונים רק הולכים ומתרבים, הולכים ומחריפים. בשבוע שלפני היום השחור באום אל-חיראן, הרסה הממשלה 11 בתים בעיר קלנסווה. איש לא טרח להסתיר את ההקשר לפינוי עמונה, ונתניהו אפילו התגאה ב"כוחותינו" שהרסו את הבתים. ראש הממשלה רועד בכיסאו, שותפיו מימין מאיימים להפילו מתפקידו ועסקיו הפליליים מאיימים להשליכו לכלא. בליבוי השנאה כלפי ערבים הוא נאחז. זה מפלטו של נתניהו. ואנו נגרש אותו משם.

יצוין שהפגנה תחת הכותרת: "די להריסת בתים! די להסתה!", תתקיים בשבת הקרובה, 28 בינואר, בשעה 19:00, בכיכר מגן-דוד (צומת אלנבי המלך ג'ורג'), תל אביב ובהשתתפות: חד"ש-מק"י, מרצ, ועדת המעקב, עומדים ביחד, סיכוי, מועצת הכפרים הבלתי מוכרים בנגב, יוזמות קרן אברהם, יד ביד ובתי הספר הדו-לשוניים, אג'יק, גבעת חביבה, זזים, שתי"ל והמטה למאבק בגזענות.

 

הידיעה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב