ארגון העיתונאים: 'מיקור חוץ בשידור הציבורי החדש – מהלך פסול'

ארגון העיתונאים גינה בשבוע החולף את החלטת ממשלת הימין לאפשר לתאגיד השידור הציבורי החדש להוציא למיקור חוץ שידורי חדשות ואקטואליה בשנתיים הראשונות להקמתו, וזאת למרות שהחוק המקורי קובע במפורש שהתכנים הללו יופקו רק בתוך התאגיד. "מדובר במהלך פסול, גם מבחינת תנאי ההעסקה של העובדים וגם מבחינת העצמאות העיתונאית של התאגיד החדש והיכולת שלו לעמוד בייעודו", נמסר.

2016-03-26_182956

לדברי הארגון "מן הבחינה העיתונאית, מדובר במהלך שמאפשר לתאגיד השידור הציבורי להתנער מאחריות דהפקטו מתחומים שנמצאים בליבת הייעוד שלו. הפקה חיצונית של חדשות ואקטואליה הינה פתח לחדירה של תכנים שיווקים ולהשפעות זרות. היא מבזרת את העשייה העיתונאית ומייצרת מערכות עיתונאיות חלשות שחיות על זמן שאול עם עיתונאים ללא כל ביטחון תעסוקתי, ובשל כך יתקשו לייצר עיתונות עצמאית וחזקה שמאתגרת את מוקדי הכוח בחברה. מן הבחינה התעסוקתית, מדובר במהלך שבמקרה הטוב מייצר עובדי קבלן חדשים ובמקרה הרע פרילנסרים פיקטיביים ונטולי זכויות לחלוטין וזאת בניגוד מוחלט להצהרות של המדינה על כוונה להעביר כמה שיותר עובדים להעסקה ישירה".

עוד ציינו בארגון ההסתדרותי ש"נוכח ההתנהלות של המדינה מאז חוקק החוק והנסיגה ההדרגתית שלה מהתחייבות רבות שלוו להליך, קשה שלא לחשוש שהאישור להוציא עשייה עיתונאית למיקור חוץ למשך שנתיים יהפוך לעובדה מוגמרת בשידור הציבורי החדש, מעתה ועד עולם. זו היא הפרטה של השידור הציבורי, ואין להסכים לה".