ארגון המורים: משרד החינוך שכח את המורות בעוטף עזה וקו העימות; קשיים במו"מ על ההסכם

"שכחתם את המורות והמורים בעוטף עזה וקו העימות", כך כתב אתמול (ראשון) יו"ר ארגון המורים רן ארז לשר החינוך יואב קיש. "כמו כן, שכחתם את המורות והמורים אשר אין כל מסגרת לילדיהם הקטנים ובני זוגם מגוייסים ונמצאים במילואים ולפיכך אינם יכולים להתייצב לעבודה פרונטלית בבתי הספר. במקום לסייע להם ולמצוא פתרון לכל אחת ואחד מהם – אלה הפכו בעיני משרד החינוך לשקופים ומאיימים עליהם בניכויי שכר", הוסיף.

לדברי ארז "לא נמצא גם כל פתרון למורות ולמורים אשר הינם הורים לילדים קטנים, ללא מסגרת חינוכית מלאה לאור המצב, ואשר ההורה הנוסף נמצא במילואים! מצב זה מותיר את המורים אשר מבקשים לחזור לעבודה מלאה במלכוד בעל כורחם. מורים אלה מופקרים ע"י משרד החינוך אשר אינו פועל בשום דרך למצוא להם פתרון. לא ניתן להפקיר את מורות ומורי החינוך העל יסודי. אני פונה אליך לאחר שפניותיי לאנשי משרדך לא הועילו, ומבקש שתתערב באופן אישי ותמצא לכך פתרון באופן שלא יפגע בשום צורה במורות ובמורים", הדגיש.

בתוך כך, טרם נחתם על ההסכם הקיבוצי של המורים העל-יסודיים, לאחר שערב פתיחת שנת הלימודים סוכם עם האוצר על המתווה. במתווה נקבעו תוספות השכר ועיקרן: 2,000 שקל תוספת בפריסה לארבע פעימות שנתיות. אך לא נוהל מו"מ בדבר סעיפים רבים נוספים הקשורים בתנאי השכר והעבודה של המורים. המו"מ בסעיפים אלה אמור היה להסתיים בתחילת דצמבר, אך המו"מ לא התחדש, טענת האוצר, בגלל גיוסם של אנשי המשרד למילואים.

ערב חנוכה קיבל ארגון המורים ממשרד האוצר טיוטת הסכם ולפי ארז "דרישות אלה הן חדשות ולא דובר עליהן בעבר. יש בהן שעבוד של ציבור המורים ופירוק האיגוד המקצועי ולא נוכל לקבלן בשום פנים ואופן". הדרישות הן תולדה של "גישה ליברטריאנית, קפיטליסטית, הפוגעת במורים ומחלישה את העבודה המאורגנת", הדגיש יו"ר ארגון המורים.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/123882