אלפים הפגינו נגד האלימות בג'לג'וליה ובאום אל-פחם; בערערה ירו לעבר רכבו של פעיל חברתי

אלפים רבים הפגינו היום (שישי) בג'לג'וליה בעקבות רצח הנער מוחמד עבד אראזק עדס (14) ופציעתו הקשה של מוסטפא אוסאמה חאמד (12(. בין המפגינים: כל חברי הכנסת מהרשימה המשותפת, נציגי ועדת המעקב של הציבור הערבי ובראשם מוחמד ברכה, ראשי ערים ומועצות יחד עם ערבים ויהודים מרחבי הארץ. זו ההפגנה השלישית הנערכת ביישוב בשבוע האחרון. מאות צעדו ביום רביעי האחרון לעבר כביש 444 שנחסם לתנועה ממחלף חורשים לצומת נווה ימין. הפגנה נוספת של אמהות נגד אלימות נערכה מוקדם יותר באותו יום.

במקביל מאות בני אדם הפגינו בצהריים באום אל-פחם במחאה על אזלת ידן של ממשלת הימין והמשטרה במיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית בכלל ובעיר בפרט. מפגינים צעדו בתהלוכה מתחנת המשטרה לכיוון הכניסה לעיר וחסמו לזמן קצר את כביש 65. ההפגנות התקיימו באום אל-פחם זה שבוע התשיעי ברציפות. אתמול הגיש ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת) תלונות במח"ש כנגד אלימות השוטרים בהפגנה לפני שבועיים במהלכה נפגע מכדור גומי.

אלפים מפגינים, היום, בעקבות הרצח נער מוחמד עבד אראזק עדס בבג'לג'וליה (צילום: אל-אתיחאד)

 

בהפגנה בג'לג'וליה נמסר כי אלמונים ריססו השבוע ביריות את רכבו של חבר תנועת עומדים ביחד, וג'יה סידאווי מערערה. סידאווי פעיל נגד האלימות והפשיעה בחברה הערבית, והרכב שלו מכוסה בשלטים בעד חיים בביטחון של האזרחים הערבים. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) גינה את המעשה הנפשע ומסר "וג'יה סידאווי הוא פעיל אמיץ למען החיים ונגד האלימות והפשיעה. הפושעים שריססו את רכבו ביריות רוצים להפחיד אותו אבל הם הפחדנים האמיתיים. המאבק נגד האלימות והפשיעה ימשיך על אפם ועל חמתם, עד למיגור הפשע המאורגן בישובים הערבים".

 

עוד בנושא:

הפגנות בג'לג'וליה בעקבות רצח הנער; בשישי מחאה המונית נגד אזלת ידה של ממשלת הימין

שביתה בג'לג'וליה בעקבות רצח הנער; ביום ו' הפגנה המונית נגד אזלת ידה של המשטרה

חרף חסימות המשטרה: רבבות הפגינו באום אל-פחם נגד ממשלת הימין והאלימות