עובדי ECI הפגינו נגד הפיטורים; בוטלה השביתה במוסדות התרבות של חולון

מאות מעובדי ECI ונציגי איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק, הפגינו הבוקר (שלישי) וקיימו תהלוכת מחאה בסמוך למטה החברה בפתח תקווה שברחוב הסיבים.

עובדי ECI מוחים על כוונת ההנהלה לפטר כ-100 מתוך 800 עובדי האתר בישראל בתקופה שהצדדים נמצאים במו"מ להסכם קיבוצי ראשון בחברה. יצוין כי תכנית הפיטורים התקבלה מבלי שקדם לה עדכון של נציגות העובדים, וללא קיום הידברות בנושא כמתחייב. מסכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות בשבוע שעבר, עולה כי ההנהלה פעלה בחוסר תום לב וגררה רגליים בניסיון להימנע מהתקדמות המו"מ להסדרת זכויות העובדים. נציגות העובדים מלינה, בין היתר, על פגיעה קשה בהתאגדות ועל ניסיון מתמיד לדה-לגיטימציה של הוועד, תוך התקפות אישיות של ההנהלה כלפי ראשי ההתארגנות והעובדים הפעילים בה.

2017-12-26_215730

עובדי ECI מפגינים מול ביתו של בעלי החברה, שאול שני, בכפר שמריהו (צילום: ההסתדרות)


מאז היוודע כוונת ההנהלה, העובדים קיימו מספר הפגנות וקבלת שבת מול ביתו של המיליארדר שאול שני, בעל השליטה בחברה.

ועד עובדי החברה לפיתוח תיאטרון, מוזיקה ומחול בחולון, המאוגד בכוח לעובדים הודיעה אמש (שני) על ביטול השביתה במרכזי התרבות בעיר. זאת, בעקבות מו"מ עם ההנהלה. נמסר כי השיחות יימשכו במטרה להגיע להסכם בין הצדדים.

בחודש האחרון התקיימו מספר פגישות בין ראשי ועד העובדים לבין עיריית חולון. עם זאת, במהלך הפגישות לא נרשמה שום התקדמות בנושא. בעקבות המבוי הסתום במו"מ 450 העובדים מתחום התרבות בחולון התכוונו לפתוח הבוקר בשביתה. יצוין שהמו"מ נמשך לסירוגין זה יותר משנה.

בהודעה שמסר הוועד לחבריו נאמר "בעקבות הלחץ שהפעלנו וההודעה על שורת השביתות, הסכימה ההנהלה לקבל חלק מרכזי מדרישותינו ולצמצם באופן משמעותי את הפערים שבמו"מ. ההנהלה התחייבה לקיצור תוקף ההסכם, ולהעברת עובדי הקופה והספרייה להעסקה חודשית (תוך שנתיים ובתנאי שמחזיקים במעל ל-60% משרה). אי לכך, השביתה מושהית נכון לזמן זה. ההסכמות האלה מצטרפות לשורת הישגים אליהם הגענו. יחד עם זאת, עדיין לא חתמנו על אף מסמך, ואנחנו שומרים לעצמנו את הזכות לנקוט בצעדים. נקיים בתקופה הקרובה אסיפה בה נסביר על עקרונות ההסכם ונשמע את דעתכם ודעתכן עליו".