עובדי כלל ביטוח ובעמותת סנונית לחינוך מתוקשב יפתחו בשביתה

ההסתדרות הכריזה על שביתה בכלל ביטוח החל מיום ראשון הקרוב בהשתתפות 4000 עובדים. הרקע להחרפת הצעדים: "סירובה העיקש של הנהלת כלל ביטוח לקדם את המו"מ להסכם קיבוצי חדש בחברה".

2017-03-21_204505

לדברי ההסתדרות, כחלק מהשביתה לא תתקיים קבלת קהל בכל סניפי ומשרדי החברה ברחבי הארץ, לא יתקבלו שיחות במוקדי שירות הלקוחות, לא יינתן שירות למעסיקים, לא יישלחו דו"חות, מכתבים ומסמכים ללקוחות ולא יבוצעו פעולות השקעה הקשורות לכספי העמיתים. לפני חודש כבר הוכרז סכסוך עבודה בחברה, והעובדים כבר נוקטים בצעדים ארגוניים במסגרתם מושבתים סניפי החברה בירושלים, חיפה ובאר שבע, ומאתמול שבת העובדים במטה המרכזי של החברה בתל אביב.

יצוין שעובדות ועובדי בעמותת סנונית לחינוך מתוקשב התאגדו לאחרונה בכוח לעובדים על מנת לשפר את שכרם שנשאר קבוע במשך שנים ולאחר שהבטחות לשיפור השכר והתנאים לא התממשו. מאז ההתאגדות נקטה הנהלת העמותה בטקטיקות מנוגדות לחוק – ניסיונות פגיעה בהתאגדות ובעובדות ועובדים המזוהים עם ההתאגדות. נוסף, מאז שהוכרזה יציגות בעמותה מסרבת הנהלת העמותה להיפגש עם הוועד. בעקבות סירובה של ההנהלה לנהל מו"מ עם הוועד, הכריזו העובדות והעובדים על סכסוך עבודה ועל שביתה, "בתקווה שהנהלת העמותה תתעשת ותצא לדרך חדשה של משא ומתן, אך הם מוכנים גם למאבק בגיבוי הארגון", נמסר אתמול.