סטודנטים בתל-אביב הפגינו בגלל מצבם הירוד של המעונות

עשרות סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב הגיעו הבוקר (שלישי) להפגנת מחאה על מצב המעונות ברמת אביב, שהתקיימה מול בנייני חברת השתתפויות בנכסים בת"א, חברת בת של הסוכנות היהודית, המנהלת את המעונות. הסטודנטים קראו קריאות: "דיור ראוי במחיר שפוי", "למה מעונות נראים כמו מלונות?" ו"אין חימום, אין קירור, מה ביקשנו רק דיור". באגודת הסטודנטים אומרים היום כי ההפגנה התקיימה לאחר שבמהלך השנה האחרונה קיימה האגודה משא ומתן ארוך במטרה להביא לתיקונם של ליקויים רבים וחמורים במעונות "מילמן" ו"ברודצקי", בהם מתגוררים 500 סטודנטים.

 

דוברות האוגדה מסרה ש"למרות הדיונים והבקשות החוזרות ונשנות הליקויים השונים לא תוקנו כלל, או שתוקנו בטווח זמן לא סביר, כך שהסטודנטים, המשלמים כל אחד 1250 שקלים כל חודש, נאלצו לגור בתנאים לא ראויים דוגמת תריסים שבורים, קירות מלאי עובש, אסבסט במרפסות, תקרות מתקלפות, ארונות מטבח מתפוררים וכדומה".

 

עוד מציינים באגודה כי לאחר שהבינו שהניסיונות לפתור את המצב בדרכים דיפלומטיות לא צלחו החליט יו"ר אגודת הסטודנטים, אור רשטיק, לשלוח מכתב ליו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, ולבקש את התערבותו לפתרון המשבר. לאחר שלא התקבלה כל תגובה למכתב שוחח רשטיק עם שרנסקי בטלפון וביקש את סיועו באופן אישי, אולם לאחר שגם שיחת הטלפון, ומכתב נוסף, לא הועילו הוחלט להחריף את המאבק ולקיים הפגנה מול משרדי חברת השתתפויות בנכסים.