תימשך השביתה במזרחי טפחות; ועדי העובדים בחינוכית יפעלו נגד הסגירה

הבוקר (רביעי) החלו עובדי בנק מזרחי טפחות בשביתה כללית, במהלכה הם לא הגיעו לסניפי הבנק. בהודעת הוועד נאמר כי השביתה מתקיימת כתגובה לצעדי ההנהלה ולכך שחזרה בה מההסכמות עם העובדים. לפי הוועד השביתה תימשך גם מחר וכלל הסניפים יהיו סגורים לקהל.

2017-08-02_214609

שביתה בבנק מזרחי טפחות: העובדים לא הגיעו לסניפים (צילום: ועד עובדים)

במקביל מתנהל מאבק עובדים נוסף: בטלוויזיה החינוכית. ועדי העובדים בחינוכית החליטו על הפסקת שיתוף פעולה עם המנכ"ל אלדד קובלנץ. הפסקת שיתוף הפעולה תכלול איהשתתפות בישיבות, העובדים לא ישיבו להודעות שיישלחו מטעמו של קובלנץ – ואף יקבלו החלטות בנושאים שונים בערוץ על דעת עצמם. לא צפויים שיבושים בשידורים.

הסיבה למאבק נעוצה בכך שהעובדים סבורים כי בשל התפקיד הכפול של קובלנץ בתאגיד השידור – הוא לא מקדיש זמן לניהול המשבר בחינוכית, שבימים אלה מנהלת מאבק נגד הסגירה שצפויה להתרחש בעוד כשנה, על פי חוק השידור הציבורי.

במכתב שנשלח לקובלנץ, ליועץ המשפטי של החינוכית והתאגיד, עו"ד אביגדור דנן, ולגורמים בהסתדרות נכתב: "אנו מוחים על דרך הניהול שהנהגת בתחנה ואשר פוגעת בעובדים ובעצמאות החינוכית. מאז שעברת 'להתנדב' בתאגיד 'כאן' אתה מנסה לנהל את החינוכית באמצעות שליחים, כפי שכתבת בהודעתך. החינוכית, כגוף מפיק ומשדר ב-3 ערוצים, אינה יכולה לתפקד באופן תקין עם ההנהלה הבכירה אשר אינה זמינה לטפל בחינוכית כי עסוקה בתאגיד".

לפי חוק השידור הציבורי, הטלוויזיה החינוכית, שהיא ערוץ הטלוויזיה הוותיק ביותר בישראל (הוקמה ב-66') אמורה לסיים את שידוריה ולהיסגר 15 חודשים לאחר תחילת פעילותו של תאגיד השידור הציבורי, קרי באוגוסט 2018. התחנה פועלת במסגרת משרד החינוך ומועסקים בה כיום 180 עובדים, מהם 80 הם עיתונאים.

עובדי החינוכית החליטו לפעול לשינוי החוק, כך שהערוץ ימשיך לפעול באופן מלא גם אחרי אוגוסט 2018. על רקע זה התקיימו בתחילת יולי בחירות לוועד העיתונאים ונבחרה לעמוד בראשו שרון וינברגשפיגל, מנהלת מחלקת תוכניות מבוגרים

ארבעת הוועדים הפועלים בחינוכית: של העיתונאים, המהנדסים, הנדסאים ועובדי המינהל; הקימו בשבוע שעבר מטה פעולה משותף, שיפעל בדרכים שונות למען המשך קיומה של התחנה הוותיקה.