תוספות שכר במסגרת ההסכם הקיבוצי החדש של עובדי בזק

הנהלת בזק וועד העובדים חתמו הבוקר (שני) על הסכם לשיפור בתנאי ההעסקה לעובדים בחברה, הכולל את הארכת תוקף ההסכם הקיבוצי בחברה עד סוף 2021. ההסכם, שיחול על כ-6,500 עובדי בזק וייכנס לתוקף מחר (1 בספטמבר), משפר את תנאי ההעסקה של כלל העובדים בחברה, הן העובדים הקבועים והן העובדים המועסקים על בסיס חודשי או שעתי ועובדי החוזים האישיים.

2015-08-31_204624

כחלק מההסכם העובדים ייהנו מהעלאת שכר, כאשר ההעלאה המרבית תינתן לבעלי השכר הנמוך ותעמוד בממוצע על 7% בכל שנה עד 2021. בנוסף לכך נקבע כי הבונוס השנתי שמקבל כל עובד בחברה יגדל ב-20%. ההסכם גם משפר את תנאי הפרישה מהחברהכך שעובדים שייצאו לפרישה מוקדמת יקבלו תנאים טובים יותר מהנהוג עד כה, ובין היתר תינתן תוספת ממוצעת של 10% לפנסיה מעבר לנהוג כיום.

כחלק מההסכם נקבע בין הצדדים כי בשנה הקרובה כ-200 עובדים בחברה יקבלו קביעות. כמו כן, הוסכם כי בשנות ההסכם כל עבודות החברה יתבצעו על ידי עובדיה המועסקים בהעסקה ישירה, ולא יוצאו עבודות לחברות קבלן וכוח אדם. שלמה כפיר, יו"ר ארגון עובדי בזק, מסר ש"ההסכם הוא פריצת דרך בעיקר לעובדים החדשים ומרחיק את כל בעלי השכר הנמוך משכר המינימום. ההסכם מבטיח את התעסוקה לעובדים לשנים הבאות, על ידי כך שהעבודה תתבצע רק על ידי עובדי בזק ולא מעובדים בחברות חיצוניות".