תוך 20 שבועות ומאז תחילת השנה 29 עובדים איבדו את חייהם בתאונות עבודה

בבית החולים איכילוב נקבע אתמול (רביעי) מותו של הנהג המשאית פולד שוורץ, בן ה-66, שנפצע קשה מציוד תאורה שנפל עליו במתחם "אקספו תלאביב", בעת ההכנות לתחרות האירוויזיון. מבית החולים נמסר כי במהלך הלילה חלה הידרדרות במצבו, וחרף מאמצי החייאה ממושכים נאלצו הרופאים ביחידה לטיפול נמרץ כללי לקבוע את מותו.

2019-05-16_201957

ארז שוורץ עם אביו המנוח פולדי (צילום: החדשות)

"חשוב לי להגיד שאנחנו לא מאשימים אף אחד כרגע, אבל איך באירוע כל כך גדול כמו אירוויזיון עם כל כך הרבה השקעה, הרבה עיניים ואבטחה, מתרחש אירוע כל כך נורא", אמר אמש בנו של נהג, ארז שוורץ, בראיונות ששודרו בטלוויזיה.

שוורץ הוא העובד ה-29 שנהרג ב-20 השבועות האחרונות, מאז תחילת השנה, בתאונות עבודה. יצוין שלמרות המצב החמור, בו יותר מעובד נהרג במהלך עבודתו מדי שבוע, יחידת החקירות המשטרתית "פלס", שהוקמה בכדי לחקור תאונות עבודה, חקרה רק תאונת עבודה אחת מכל ה-29.

מארגון קו לעובד נמסר כי "תגובת בני המשפחה, אשר קובלים על העובדה שאיש לא מעניק להם תשובות מספקות על נסיבות מותו המדויקות של שוורץ, משקפת את מצבם של כל משפחות ההרוגים. כל המשפחות אינן מקבלות מידע מספק על נסיבות מותם של יקיריהן, ואיש לא נותן את הדין על מותם. כל עוד ימשיכו הרשויות לא למלא את חובתם: אכיפה, חקירה, והבאה לדין של האשמים, ימשיכו העובדים לצאת ליום עבודה רגיל, ולשלם בחייהם".