תובעים עשרות מיליונים מאונ' חיפה: הפרה ההסכם הקיבוצי של עוזרי המחקר

תביעה ייצוגית נגד אוניברסיטת חיפה הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בעיר בטענה להפרת הסכם קיבוצי שחתם מול האוניברסיטה ארגון הסגל האקדמי הזוטר. את התביעה, המוערכת בכ-86 מיליון שקל, הגישה עוזרת מחקר, שהועסקה באוניברסיטה ואשר טוענת להפרת ההסכם מולה – הסכם שלדבריה נחתם בחודש יולי 2007 ושקבע את תנאי השכר של עוזרי המחקר. ההסכם גם קבע את היקף המשרה של עוזרי מחקר, שהיא 18 שעות שבועיות, או 78 שעות חודשיות.

2015-03-31_201900

באמצעות עו"ד גל גורודיסקי טוענת התובעת, כי האוניברסיטה הפרה את ההסכם הקיבוצי בכך שהעסיקה את חברי הסגל האקדמי הזוטר באופן ארעי, בהתאם לנוהל שהיה בתוקף מאז חודש מרץ 2004. בהתאם לכך, השתכרו עוזרי המחקר שכר שעתי נמוך מזה לו היו זכאים לפי ההסכם הקיבוצי. עוד נטען בבקשה, כי האוניברסיטה לא שילמה לתובעת ולחברי הקבוצה זכויות נלוות לשכר, בגין הפרשי השכר ובגין חישוב משרה מופחת, לרבות הפרשים בגין: פיצויי פיטורים, הפקדות פנסיוניות, הפקדות לקרן השתלמות, חופשה, הבראה ודמי חגים, דמי מחלה וגמול מילואים .

הבקשה לאישור התביעה כייצוגית מסתמכת על פסק דין שניתן עוד בשנת 2011 בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, בתביעה שהגיש עוזר מחקר באותו עניין ולפיו האוניברסיטה הפרה את ההסכם הקיבוצי שנחתם עם עוזרי המחקר. ערעור שהגישה האוניברסיטה נדחה בינואר 2014 על ידי בית הדין הארצי לעבודה. למרות פסקי הדין נגדה, נטען בבקשה, לא פעלה האוניברסיטה לתקן את הפרות ההסכם ולפצות את כל נפגעי ההפרה, שהם קבוצת עוזרי מחקר שהיו זכאים להשלמות בשכרם ולפיצויים בגין זכויות סוציאליות.