שנה עברה מאז נסגר חיפה כימיקלים צפון וכ-400 עובדיו עדיין ללא פרנסה

שנה עברה מאז נסגר חיפה כימיקלים צפון וכ-400 עובדים עדיין ללא פרנסה. כך מסר דובר הארגון כוח לעובדים. לדבריו "המפעל סגור אבל הסיבה איננה אי כדאיות כלכלית או הפסדים. מדובר במפעל משגשג המכסה כ– 60% משוק הדשנים הכימיים בעולם".

עוד ציין ש"בעל החברה ג'ולס טראמפ מוזכר לא פעם כ'ציוני גדול'". "מה הפך אותו לציוני דגול? לקבל מהמדינה משאב לאומי המצאה ישראלית מקורית שגורפת הוןלאיים ואז לממש פיטורי מאות עובדים ואף אלפים עם לוקחים בחשבון גם את מעטפת ספקי השירותים. זאת, כי ייאלץ להרוויח פחות בשל ההחלטה לסגור את מיכל האמוניה שבמפרץ חיפה?".

2018-05-23_200233

כמו כן, "הגיבורים האמיתיים של התעשייה הישראלית משלמים את מחיר פינוי מיכל האמוניה בידי בעלי הון חמדנים ופוליטיקאים קטנים עם אגו גדול. בשנת השבעים לקיומה מתנערת המדינה מעובדים שהיו סמל וגאווה ועכשיו נזרקים אל מלתעות ומוראות האבטלה. למי איכפת מ 400 עובדים בעלי משפחות? חלקם כבר לא צעירים ויתקשו מאוד למצוא פרנסה בצפון שגם כך סובל מאפשרויות תעסוקה מעטות. אל מול האדישות והציניות של בעלי המפעל, הממשלה והעירייה אתם מוזמנים להשמיע את דעתכם".

מכוח לעובדים קראו "כתבו את דעתכם לגורמים הרלוונטיים המתחמקים מאחריות" בעמודים הפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר להגנת הסביבה זאב אלקין וראש עיריית חיפה יונה יהב.