שלושה עו"סים הותקפו: ח"כ תומא-סלימאן: האוצר לא מעביר את התקציב לאבטחתם

מטופלת במרכז קשר בדימונה תקפה אתמול (חמישי) עובדת סוציאלית בהריון מתקדם. התקיפה התרחשה במהלך מפגש של המטופלת עם בנה הפעוטהתוקפת נעצרה על ידי המשטרה והעובדת הסוציאלית נמצאת בבדיקות רפואיות.

עובדים סוציאליים חוסמים את רחוב קפלן בתלאביב בעקבות מקרי האלימות הגוברים. ראשונה משמאל: יו"ר האיגוד ענבל חרמוני (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)

באיגוד העובדים הסוציאליים ציינו כי מקרה זה מצטרף לשני אירועי תקיפה נוספים של עובדים סוציאליים בצפון הארץ השבוע. באחד המקרים מטופל איים על חייו של עובד סוציאלי לחוק הנוער בחיפה, ובאור עקיבא מטופל איים על עובדת סוציאלית עם מברג וניסה לתקוף אותה.

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, מסרה: "בניגוד לסיכום עמנו, אגף התקציבים במשרד האוצר טרם העביר את התקציב והתקנים הנדרשים להקמת מטה אבטחה לאומי לעובדים הסוציאליים ברשויות המקומיות. לא ניתן שימרחו אותנו יותר, אנחנו דורשים להעביר את התקציב הנדרש באופן מידיי ונכונים להחריף את המאבק באלימות ככל שיידרש. באחריות המדינה והרשויות המקומיות לדאוג להגנת העובדים".

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) הביעה תמיכה בדרישות האיגוד. "שלושה עובדות ועובדים סוציאליים הותקפו השבוע. העובדות הסוציאליות מקדישות את חייהן לרווחת החברה כולה עובדות בתנאים של חוסר ביטחון. התקציבים שהובטחו להקמת מטה האבטחה טרם הגיעו ליעדם. אני תומכת בעו"סיות ובהנהגתם במאבק הן לא ישתקו עד שלא יהיו בטוחות בעבודה שלהן".