שובתי קמהדע חסמו את צומת בית קמה; הכבאים חסמו את הכניסה לתחנה בראשל"צ

עובדים חברת התרופות קמהדע השובתים מעל 3 שבועות, הפגינו אתמול (שני) וחסמו את צומת בית קמה הסמוך למפעלי החברה. ביום ראשון, הפגינו העובדים לפארק המדע ברחובות, מול משרדי הנהלת החברה, שאינה יושבת במפעל שליד קיבוץ בית קמה.

2018-08-14_202620

כבאים מרחבי הארץ חוסמים את הכניסה הראשית לתחנת הכבאות בראשון לציון (צילום: ארגון הכבאים)

 

העובדים נשאו כרזות בהן נאמר "העובדים אינם שקופים", "חמור עובד פרה חולבת". הסיבה לשביתה הממושכת: עומס העבודה הגובר במפעל וסביב השכר שלא השתנה משמעותית למרות הגידול המשמעותי בהכנסות החברה בשנים האחרונות. הנהלת קמהדע מסרה עם פרסום הדוח הכספי שלה לרבעון השני של 2018 כי היא נערכה עם מלאים מספר חודשים קדימה. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של 772 מיליון שקל.

כמו כן, כ-100 כבאים מרחבי הארץ חסמו אתמול את הכניסה הראשית לתחנת הכבאות בראשון לציון – שם התנהל דיון של הדרג הבכיר בארגון ובו משתתף נציב הכבאות והצלה, דדי שמחי. הכבאים שרפו צמיגים, קראו קריאות והניפו שלטים שעליהם נכתב, בין היתר: "דדי שמחי שורף אותנו", תוך שהם מונעים מהסגל הפיקודי להיכנס לישיבת המטה במקום. הכבאים מוחים נגד מה שהם מגדירים כפגיעה ביחסי ותנאי העבודה שלהם וזאת על רקע המציאות הקשה של פעילותם השוטפת בשנה האחרונה ובראשה המלחמה בטרור העפיפונים בדרום.

ההפגנה הגיעה שבוע לאחר שמאות כבאים חסמו את צומת עזריאלי בתל אביב, והיא חלק ממערך של צעדי מחאה נגד הניצב שמחי, הכוללים שיבושים במערך הקורסים וההכשרות שלהם וכן במדורי כיבוי אש ורישוי עסקים. הכבאים זוכים לגיבוי של הסתדרות המעו"ף והם דורשים מהנציב לקיים את הסכמי העבודה הקיבוציים שנחתמו טרם כניסתו של שמחי לתפקידו כנציב לפני שנה וחצי.

יו"ר ארגון הכבאים,  אבי אנקורי, מסר: "איבדנו כל אמון בנציב אשר שובר שיאים חדשים של אטימות, ניתוק וזלזול בלוחמי האש. הצהרנו בשבוע שעבר כי פעולות המחאה שלנו ילכו ויתגברו על מנת למנוע משמחי לגרום לקריסה מוחלטת של מערך הכבאות. אני אומר קבל עם ועדה – פעולותיו האחרונות של הנציב עלולות לעלות בחיי כבאים וחיי אדם. אנחנו מצידנו נעשה הכל על מנת לשמור על מערך הכבאות ולמנוע את קריסתו, אבל הגיע הזמן שהגורמים הרלוונטיים יתערבו בנושא וישימו סוף למחדל".