שביתתם של אלפי עובדים ב'כלל ביטוח' נכנסה ליומה השני

כ-3,300 עובדים מקבוצת כלל ביטוח פתחו אתמול (ראשון) בבוקר בשביתה כללית, על רקע חוסר ההתקדמות במו"מ להסכם קיבוצי חדש. רק כמה עשרות עובדים בדרג מנהלים הגיעו לעבודה. השביתה פרצה לאחר שבדצמבר אשתקד הוכרז על סכסוך עבודה ובעקבות צעדי ארגוניים שננקטו בחודש מארס האחרון נרשמה התקדמות מסוימת במו"מ עם ההנהלה. מאז לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמה.

2017-06-19_202521

עובדי כלל ביטוח השובתים (צילום: ועד עובדים)

במסגרת השביתה לא ניתנים באופן גורף שירותי החברה השונים לרבות קבלות קהל וטיפול בפניות באמצעות מוקדי שירות הלקוחות. כמו כן, לא ניתן שירות למעסיקים, לא נשלחים דו"חות, מכתבים ומסמכים אל הלקוחות ולא מבוצעות פעולות השקעה הקשורות לכספי העמיתים. בנוסף לכך סוכנים לא יכולים להנפיק פוליסות של החברה ולא מתאפשרים פדיונות של כספי פנסיה.

עקב השביתה, הנהלת כלל ביטלה את אישורי הכניסה הקבועים של חברי הוועד, ומנעה את כניסתם למשרדיהם באמצעות כוחות אבטחה ושוטרים. כמו כן נמנעה כניסתה של נציגת ההסתדרות לבניין. למרות החסימה, חברי הוועד נכנסו למטה החברה והם התכנסו בחדר הוועד על מנת לדון על הצעדים הבאים.

היום מסר יו"ר ועד עובדי כלל, רוני רז: "אני גאה בעובדי כלל ביטוח שמגלים אחריות מלאה והזדהות עם השביתה ולא הגיעו לעבודה. לצערי הנהלת החברה שקועה בעצמה ועד עתה לא אנשיה יצרו עמנו כל קשר, לפיכך מסתמן שהשביתה הולכת להיות ארוכה. אנו ערוכים לכך בכל הכוח, תוך תקווה שהחברה תתעשת ותחזור בה מהתנהלותה".