שביתה נגד הנמלים המופרטים באשדוד ובחיפה; סכסוך עבודה בפסגות

ההנהלה טוענת שהשביתה שהחלה אתמול (רביעי) אחה"צ בנמלי חיפה ואשדוד המשיכה גם היום למרות צו בית הדין הארצי לעבודה. עובדי נמל חיפה פתחו אתמול בשביתה בגלל ששר התחבורה, ישראל כץ, הפר את ההסכם עמם בנוגע להשקעה בתשתיות. עובדי נמל אשדוד הצטרפו אף הם לשביתה.

2018-05-10_204219

בוועד נמל חיפה נמסר כי "ברגע ששר התחבורה אשר הבטיח והצהיר בכתב על תחרות שווה ותשתיות שוות בין הנמלים, קובע שהשקעה בתשתיות תהיה מכספי הנמל ולא מהמדינה כפי שסוכם אז אין טעם במו"מ ושמירה על שקט תעשייתי, נילחם עד הסוף על עתיד העובדים". עובדי נמל אשדוד הצטרפו לשביתת העובדים בחיפה כ"שביתת אהדה".

בחברת נמל חיפה פנו יחד עם התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר לבית הדין הארצי לעבודה כדי שיעצור את השביתה, ובית הדין אכן קבע כי מדובר בשביתה לא חוקית: "מקובלת עלינו טענת התאחדות התעשיינים, חברות הנמל ולשכת המסחר כי השביתה שפרצה היום מנוגדת להחלטות בית הדין והסכמות הצדדים לנהל מו"מ אינטנסיבי עד 21 ביוני, בתקופה זו לא יינקטו שיבושי עבודה".

כמו כן, סכסוך עבודה הוכרז בבית ההשקעות פסגות בניהולו של ברק סורני. ועד העובדים מסר כי "הנהלת פסגות עשתה הכול עלמנת להביא את המו"מ למצב של מבוי סתום, תוך שהיא מתבצרת בעמדותיה, מתחמקת וממאנת לקיים מו"מ כן ואמיתי". לפני כשנתיים קם בפסגות ועד עובדים תחת ארגון "כוח לעובדים", והוא מקיים בחודשים האחרונים משא ומתן להגיע להסכם קיבוצי מול ההנהלה בראשות סורני.