שביתה בעקבות תקיפה חמורה של נהג אוטובוס של חברת אגד תעבורה בירושלים

בעקבות תקיפה חמורה של נהג אוטובוס אמש (שני) של חברת אגד תעבורה בירושלים הכריז איגוד הנהגים בכוח לעובדים על שביתה בקווי סניף האומה – להתנחלויות מעלה אדומים וגבעת זאב ומבשרת ציון הערב. הנהג נחבל והופנה לבית החולים. במהלך התקיפה נופצו שמשות האוטובוס ובנס לא נפצעו נוסעים. תם פרומוביץ, מפעילי איגוד נהגי התחבורה בכוח לעובדים, מסר:" אנו חוזרים ומבהירים, דם הנהגים לא יהיה הפקר. לדאבוננו רק פגיעה בכיס תעורר אולי את שר התחבורה לפעול כנגד טרור האלימות באוטובוסים".

חברי איגוד התחבורה של כוח לעובדים: "די לאלימות" (צילום: כוח לעובדים)

לדברי פרומרביץ "מוחמד עקיל, נהג אוטובוס בחברת אגד תעבורה בירושלים הוכה על ידי נוסע שניסה לעלות עם רב קו ריק. מוחמד מצטרף למ', נהג חברת סופרבוס בבית שמש, שהותקף בידי נוסע שהיכה אותו וגרם לחבלות בראשו ובחלציו ושבר את מכשיר הטלפון שלו, לעומר, נהג דן בדרום שהותקף באבנים בנתיבות ולשני נהגי דן בתל אביב שהותקפו בטווח של שעה בתל אביב הראשון התווכח עם רוכב אופניים שכמעט והתנגש בו והותקף באגרופים, על השני איים נוסע בסכין לאחר שסירב לעצור לו בתחנה לא רשמית. הנהג דיווח שהנוסע שלף סכין באורך 30 סנטימטרים ואיים שישסף את גרונו".

עוד הדגיש ש"זו השגרה שעוברת על נהגי האוטובוסים בארץ בשנתיים האחרונות. 600 מקרים של אלימות שחייבה פינוי נהגים לבית חולים דווחו בשנה האחרונות. הערכה שלנו המספר האמיתי כפול. נהגים לא מוצאים טעם להתלונן. הם צודקים כמעט כל התלונות מצד נהגים נסגרות בידי המשטרה בטענה של 'חוסר עניין לציבור'. אז מה עושים? איגוד הנהגים בכוח לעובדים מכריז של שביתה מיידית בכל חברה שבה נפגע נהג. זאת, כי החברות מסירות אחריות, המשטרה לא מטפלת ומשרד התחבורה מתעלם".