שביתה במפעל כימדע בקיבוץ ניר יצחק: העובדים דורשים הסכם קיבוצי

עשרות מעובדי מפעל כימדע החלו לנקוט הבוקר (רביעי) בצעדים ארגוניים והפסיקו את עבודתם. זאת לאחר פיצוץ המו"מ עם ההנהלה בנוגע להסכם קיבוצי חדש בחברה. כמו כן, הבוקר נערכה אסיפה כללית של כל העובדים השובתים סמוך לשערי המפעל, בה הוסבר על ידי ועד העובדים על המשך הצעדים הארגוניים.

מפעל כימדע לייצור כימיקלים עדינים ממוקם על גבול רצועת עזה, ליד קיבוץ ניר יצחק. המפעל מייצר כימיקלים לתעשייה, בין היתר לתחום המזון. חלק ניכר מתוצרתו מיועד לייצוא. 74% מהבעלות על המפעל נמצאת בידי הקיבוצים ניר יצחק וסופה ו-26% ממנו שייכים לקונצרן המופרט כימיקלים לישראל שבעלות עידן עופר. במפעל מועסקים כ-100 עובדים.

2016-03-09_195521

יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות, מאיר בביוף, בשיחה עם עובדי כימדע (צילום: ההסתדרות)

עובדי המפעל התאגדו בהסתדרות בחודש אוגוסט 2015, ומאז התנהל מו"מ עם ההנהלה על מנת להסדיר את תנאי העסקת העובדים בהסכם קיבוצי. ואולם, ההנהלה בוחרת להערים קשיים ומתבצרת בעמדותיה כדי למנוע הגעה להסכם. סכסוך עבודה במפעל הוכרז לפני כחודשיים, על רקע זה. בישיבה שנערכה השבוע בין נציגות העובדים, אנשי ההסתדרות במרחב הנגב, נציגי אגף הפנסיה בהסתדרות והנהלת החברה, לא הגיעו הצדדים להסכמות תוך נקיטת עמדה קשיחה וגרירת רגליים מצד ההנהלה. מיד לאחריה הודיעו כל עובדי הייצור והאחזקה וכן עובדי המעבדות, שקיבלו את תמיכת ההסתדרות, כי הם חדלים מעבודתם עד להודעה חדשה.

יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות, מאיר בביוף, מסר ש"כימדע אמנם נמצא על גבול הרצועה אבל אנחנו לא נסכים שהנהלה דורסנית תתנכר לזכויות העובדים ותמנע מהם את הסדרת זכויותיהם ותנאי העסקתם בהסכם קיבוצי. המתנו למעלה מחצי שנה, אך היום התברר לנו שההנהלה לא מתכוונת להגיע להסכם ולכן לא נותרה לעובדים ברירה אלא לפתוח בשביתה כללית בגיבוי מלא של ההסתדרות. יחד עם אנשי האיגוד המקצועי במרחב איציק ששון ויקיר אוקנין, נחזק את העובדים ונעמוד לצדם עד שייחתם הסכם קיבוצי".