שביתה במוסדות התרבות של חולון; גם מורים ועובדי משרד החוץ בארץ ובחו"ל ישבתו

עובדי "החברה לפיתוח תיאטרון, מוסיקה, אמנות ומחול חולון בע"מ", המאוגדים בכוח לעובדים, פתחו הבוקר (רביעי) בשביתה והפסיקו את פעילות מוסדות התרבות בעיר, הכוללים את רשת הספריות, המרכז לאמנות דיגיטלית, תיאטרון המדיטק, סינמטק חולון, מוזיאון העיצוב ומוזיאון הקומיקס והקריקטורה.

2017-03-08_193732

עובדי התרבות בחולון בעת ההפגנה שקיימו ב-7 בפברואר האחרון (צילום: כוח לעובדים)

עובדי החברה (וביניהם ספרנים, מקרינים, מנהלי מכירות ומדריכים) מוחים בגלל סירובה של ההנהלה לקיים מו"מ ענייני לאחר שנה של שיחות. מהוועד נמסר כי "הנהלת החברה ממשיכה להתחמק ממשא ומתן ענייני, והפעם בדרישות מהעובדים לוותר על זכות השביתה כתנאי פתיחה להמשך המו"מ". העובדים מציינים כי "תכליתו של המו"מ היא ליישב מחלוקות, אבל ההנהלה ממשיכה להוסיף מכשולים ותנאי סף חדשות לבקרים, אין מנוס מלהניח כי הנהלת החברה והעירייה העומדת מאחוריה אינם עושים כל מאמץ למצוא פתרון שיעניק תנאי העסקה הוגנים לעובדים". 

לפני כחודש התקיימה שביתת אזהרה בת שעתיים וצעדת מחאה של העובדים ממתחם המדיטק לבניין עיריית חולון, אך הנהלת החברה והעירייה המשיכו בסירובן לנהל משא ומתן עם העובדים. שכר מדריכי החברה כיום הוא 33 שקל לשעה ושכר הספרנים 30 שקל לשעה בלבד, בשעה שמנהלי מתחמי התרבות השוני בעיר דווקא נהנו מתוספות שכר נכבדות בשנים האחרונות. בוועד טוענים כי במידה שהעירייה תעמוד בסירובה להתקדם במו"מ בכוונתם להרחיב את צעדי המחאה.

יצוין שוועד עובדי משרד החוץ הודיע אמש (שלישי) לכלל עובדי המשרד כי הוא מתכוון לשביתה כבר בימים הקרובים את עבודת המשרד ולסגור את 102 הנציגויות הישראליות בחו"ל. זאת, כמחאה על סירובו של משרד האוצר ליישם את הסכם העבודה שנחתם עמם בשנת 2014 ונועד למצוא פתרון לשחיקה בשכרם של העובדים בחו"ל. עוד הודיעה אתמול מזכל"ית הסתדרות המורים יפה בן דוד כי בכוונת הארגון להשבית את מערכת החינוך אחרי חופשת הפסח. זאת, אם לא יענו דרישות ההסתדרות בנוגע לשכר המורים.