רצח נוסף בוואדי עארה: מאות תושבי אום אל-פחם זועמים חסמו את כביש 65

מאות מתושבי אום אלפחם הפגינו בצהריים בתום תפילות יום השישי נגד הפשיעה בחברה הערבית ואוזלת ידה של המשטרה. המפגינים האשימו את תחנת המשטרה בעיר, שהייתה סגורה, ובכך לא נמנע הרצח של בן ה-23 אתמול, השני בתוך שבוע.

המפגינים חסמו את כביש 65 באזור ואדי עטרה ועומסי תנועה כבדים נוצרו במקום. ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת), תושב אום אלפחם, שהשתתף בהפגנה יחד עם ראש העיר ד"ר סמיר סובחי, מסר כי "זהו ספטמבר השחור בחברה הערבית מרוב הנרצחים. עצב וכעס רב שורר בקרב האוכלוסייה שלנו. הצעירים הערבים מרגישים שחייהם וחיי משפחותיהם בסכנה, ושאין דין ואין דיין ביישובים הערביים. חסימת הכביש הראשי היום היא ביטוי למחאה נגד אוזלת היד של המשטרה והכאוס ביישובים. השר ארדן שכח שהוא מופקד על ביטחון כל האזרחים, והפך לשר ביטחון הפנים ליהודים בלבד".

תושבי אום אלפחם חוסמים היום את כיבוש 65 (צילום מסך: חדשות 13)

אברהים מחאמיד, תושב אום אלפחם, נורה למוות אתמול בסמוך למוסך בשכונת אל זיתון בעיר. עד ראייה סיפר כי אש נפתחה לכיוונו מרכב חולף שהסתלק מהמקום מיד אחר כך. גופתו של מחאמיד נשלחה למכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר, ומועד ההלוויה טרם נקבע. מחאמיד הוא קורבן הרצח ה-13 החודש, הקטלני ביותר מתחילת 2019. על פי נתוני מרכז "אמאן" 67 בני אדם נרצחו השנה בקהילה הערבית – 56 גברים ו-11 נשים. משנת 2000 נהרגו 1,383 בני אדם באוכלוסייה הערבית. עוד עולה כי רוב הרציחות (יותר מ-75%) נעשו בירי מנשק חם.

בישיבת חירום באום אלפחם שנערכה אתמול החליטה העירייה כי תוציא נגד משטרת ישראל צו סגירה לתחנת המשטרה בעיר. לדברי חברי מועצת העיר, המשטרה לא עושה דבר למיגור הפשע המשתולל בעיר. קריאה דומה נשמעה בעצרת במוצ"ש בג'סר אזרקא נגד תחנת המשטרה ביישוב. העירייה גם קראה לוועדת המעקב של החברה הערבית בישראל להכריז על יום של שביתה כללית במגזר, ודורשת מראש הממשלה לפעול בתכנית חירום נגד האלימות בחברה הערבית.