ראש העיר חיפה: לציבור מגיעות תשובות ביחס לאלימות שהפעילה המשטרה

ראש עיריית חיפה יונה יהב דרש שהמשטרה תחקור את נסיבות פציעתו של מנהל מרכז מוסאוא, ג'עפר פרח, בהפגנה שנערכה בעיר ב-18 במאי. "כיוון שאני מאמין באמת ובתמים כי לציבור החיפאי מגיעות תשובות ביחס לאלימות שהפעילה המשטרה בטיפולה בהפגנות הללו", כך כתב.

יהב נפגש ביום חמישי שעבר עם יו"ר סיעת חד"ש במועצת העירייה, ד"ר סוהיל אסעד ומזכיר חד"ש בחיפה רג'א זעאתרה.

2018-06-05_220457

ג'עפר פרח בהפגנה נגד המצור שנערכה ביום שישי שבעבר בחיפה, ביוזמת חד"ש ומק"י (צילום:

באסל טאנוס)

נציגי חד"ש מתחו ביקורת על פוסט שפרסם יהב ביום למחרת ההפגנה בה נעצרו 21 ערבים ויהודים ופרח נפצע מאלימות שוטר, ובו גיבה את המשטרה והטיל לכאורה את האחריות על המפגינים וטען כי מדובר בהפגנה לא חוקית. נציגי חד"ש אמרו שבית המשפט, בשחרורו את כל העצורים ב-21 במאי, לא קיבל את טענות המשטרה בדבר אי חוקיות ההפגנה. חד"ש הדגישה כי אין קיום משותף אמיתי ללא דמוקרטיה וללא חופש ביטוי, גם כאשר הביטוי לא מוסכם.

נציגי חד"ש דרשו מראש העיר לגנות את אלימות המשטרה נגד המפגינים, ונגד ההסתה הגזענית ברשתות החברתיות והקריאות להחרמת שכונות ערביות ובתי עסק של תושבים ערביים. לאחר הפגישה כתב יהב להנהגת חד"ש שברצונו "להבהיר את עמדתי בפניכם. אני מחויב לחופש הביטוי בעירנו המשותפת חיפה. בכל תקופת כהונתי היה נר לרגלי להגן על חופש הביטוי וההפגנה בעיר ומעולם לא עשיתי דהלגיטימציה למשתתפים במחאות חוקיות ולגיטימיות. אני מאמין באמונה מלאה כי מחאה היא מעשה לגיטימי ואף חשוב במדינה דמוקרטית, ככל שהיא מתקיימת במסגרת החוק וללא אלימות".

לדברי יהב "אינני מצדיק בשום אופן אלימות של המשטרה או כל גורם אחר כאשר אלו מתקיימות. ובוודאי שאינני מגבה אלימות משטרתית שננקטה שלא לצורך. הבעתי את צערי בפני ג'עפר פרח בשיחה אישית עמו. דרשתי כי המשטרה תחקור בדחיפות את נסיבות פציעתו, כיוון שאני מאמין באמת ובתמים כי לציבור החיפאי מגיעות תשובות ביחס לאלימות שהפעילה המשטרה בטיפולה בהפגנות הללו".

כמו כן, הוא הדגיש: "אני מתנגד בכל מאודי להסתה גזענית מכל צד שהוא. אאבק בכל כוחי בקריאות לחרם על בתי עסק של תושבים ערבים ועל שכונות ערביות ואני מגנה בכל תוקף פגיעה בדגל הלאום גם כשזו בוצעה ע"י מיעוט קיצוני ומוסת. בחיפה ימשיכו לגור, ללמוד, לעבוד ולחיות יחד יהודים וערבים, תוך שמירה על הערך המקודש לעיר – הכבוד ההדדי. עוד כתב ראש העיר "לנו כנציגי ציבור וכמנהיגי הציבור יש את האחריות לשמור על הקיום המשותף בחיפה ולכבד את כל המגזרים, כל האנשים וכל הדעות, על אף המחלוקות המתקיימות בינינו".