צו מניע נגד ארגון המורים; ישבתו מורי קבלן בתכניות היל"ה ושלבים

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים החליט היום (רביעי) להוציא תווי מניעה נגד השביתה בבתי הספר התיכוניים ב-1 בספטמבר שהוכרזה על ידי ארגון המורים. הבקשה הוגשה על ידי מרכז השלטון המקומי. על פי החלטת השופט לעת הזו נדחית בקשת ארגון המורים להתיר לנקוט צעדים ארגוניים בעילת סביבת עבודה. הוא שלח את הצדדים להמשך מו"מ והם ידווחו על התקדמותו עד ה-1 באוקטובר.

הפגנת מורי תכנית שלבים בקריית הממשלה בתל-אביב, דצמבר 2018 (צילום: כוח לעובדים)

 

במקביל, צפוי להתקיים הערב דיון בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בעניין החלטת הסתדרות המורים לפתוח בשביתה עם תחילת שנת הלימודים. הסתדרות המורים הגישה בקשה דחופה לדחיית הדיון למחר בבוקר, "על מנת שנוכל להגיש תגובה בכתב לבית הדין עד לשעות הערב, במטרה לאפשר לבית הדין להכיר את מכלול הסכסוך ולהדוף את בקשת המדינה למנוע את השביתה". בהמשך לדברים, אמרה היום מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד: "הבקשה של המדינה הוגשה בחוסר תום לב ואנו מקווים שבית הדין ייעתר לבקשתנו להציג את עמדתנו כהלכה".

מארגון כוח לעובדים נמסר הבוקר שכ-2,000 מורי קבלן המועסקים בתכנית היל"ה, תהליכי הוראה-למידה-הערכה, ובתכנית שלבים, שירותי חינוך לילדים חולים בבית, יפתחו שביתה עם תחילת שנת הלימודים. זאת, במחאה על תנאי העסקתם. בתכנית היל"ה יושבתו הלימודים בין משך יומיים, 1 ו-2 בספטמבר – עם אפשרות להארכה. בתכנית שלבים יושבתו הלימודים בין התאריכים בין ה-1 ל-3 בספטמבר.

יצוין שבעקבות חוסר ההתקדמות במשא ומתן, הסתדרות המורים הודיעה כי תקיים הפגנה מחר (חמישי(, בשעה 18:30, "נגד הפגיעה המתמשכת ובמחאה על עושק ימי המחלה וגזל הפנסיה" ברחבת מוזיאון תל אביב. הסתדרות המורים הזמינה הורים ואזרחים התומכים במאבקה להצטרף למחאה. סיעת חד"ש בהסתדרות המורים קראה לחבריה היהודים והערבים להשתתף במחאה שתתקיים מחר.