פעילי חד"ש הצטרפו למחאה: תושבי עכברה הפגינו נגד הגזענות וכנופיות תג מחיר

עשרות תושבי שכונת עכברה בצפת הפגינו בצהריים (שישי) נגד כנופיות תג מחיר והגזענות. אל המפגינים הצטרפו פעילי חד"ש, ביניהם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, וח"כ ג'אבר עסאקלה. ח"כ עודה מסר: הפגנו עם תושבי עכרבה בצפון הארץ מול כנופיות תג מחיר אשר חוררו צמיגי מכוניות והשחיתו רכוש וכיתובי השמצה גזעניים על בתי הכפר. התג מסריח מהראש! כאשר ראש הממשלה והמקהלה שלו מסיתים נגד האזרחים הערבים וקוראים להם גנבים שרוצים להשמיד את הילדים היהודים, כך אנו רואים את ההסתה שלהם דרך מעשי הפשיעה האלה. הם לא רק חבורה של קיצוניים, הם תוצר של האידיאולוגיה הגזענית והמדיניות הממלכתית שמוביל נתניהו".

תושבי עכברה מפגינים בשעות הצהריים נגד הגזענות (צילום: זו הדרך)

יצוין ששני תושבי צפת, בני 17 ו28, נעצרו אתמול בחשד שריססו כתובות נאצה וגרמו נזק למכוניות במהלך הלילה בשכונת עכברה בעיר. בשכונה אותרו כתובות "שטח צבאי סגור", "קומי אורי", "רק גויים מגרשים מהארץ" ו"צו תפיסה כיפה סרוגה" שרוססו על הקירות. בקרבת מקום אותרו מכוניות של תושבי השכונה הערבית שגלגליהם נוקבו וצויר עליהן סמל מגן דוד. בשעות אחה"צ שוחררו החשודים.

עכברה הוא כפר ערבי ששייך מוניציפאלית לעיר צפת. זו לא הפעם הראשונה שמתרחשות במקום פעולות "תג מחיר"; בעבר כבר רוססו שם כתובות בהן: "אל תגעו לנו בבנות" ועוד. באירוע אחר הוצתו מכוניות. לפני שנה גם הגיעו לכניסה לישוב צעירים יהודים שחסמו באבנים את כביש הכניסה והשליכו אבנים, במקום גם התפתחה קטטה.

בעקבות המקרה הפנו במרכז לנפגעי גזענות אצבע מאשימה כלפי רב העיר צפת, שמואל אליהו. הם אמרו כי "מדובר בהתנהגות גזענית ומעשה פלילי חמור שדורש מעורבות מיידית של כל גורמי אכיפת החוק". במרכז הוסיפו כי "יש למצות את כל כיווני החקירה עד למעצר כל המעורבים והעמדתם לדין. לא מדובר רק במעשה גזעני כלפי אוכלוסייה ספציפית אלא נזק והשחרה למרחב הציבורי בו חיים תושבים בשלום". עוד מנסר כי "על עיריית צפת לטפל בגילויי הגזענות בצפת שאין להתפלא כי הם במגמת עלייה, על רקע התבטאויותיו המסיתות והבלתי פוסקות של רב העיר נגד ערבים".