עשרות תנועות וארגונים הצטרפו לקריאה להפגין הלילה בת"א נגד חוק הלאום הגזעני

עשרות תנועות וארגונים הצטרפו לקריאה להפגין הלילה (מוצ"ש) בשעה 19:30 בכיכר רבין בתלאביב נגד חוק הלאום הגזעני. ההפגנה הינה יוזמה של ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי. בין המפלגות, התנועות וארגונים הקוראים למחות: חד"שמק"י, מרצ, תע"ל, עומדים ביחד, כוח לעובדים, שלום עכשיו, האגודה לזכויות האזרח, סיכוי, המטה למאבק בגזענות, גוש שלום, מרכז אינג'אז לקידום הרשויות המקומיות הערביות, נווה שלום, מאבק סוציאליסטי, גבעת חביבה, אמנסטי, עמק שווה, פורום המשפחות השכולות, מהפך, פורום דוקיום בנגב, לוחמים לשלום, זזים, העמותה "אני ישראלי", יש דין, רופאים לזכויות אדם, ארץ לכולם ויוזמות קרן אברהם. בוועדת המעקב מסרו עוד כי הכנסייה הקתולית בישראל אף היא קראה למאמיניה להצטרף להפגנה.

המארגנים מסרו שיותר מ-300 אוטובוסים ייצאו מ-70 מוקדים מהצפון ומהדרום, לרבות מכפרים ערביםדרוזים בצפון וכפרים ערביםבדואים לא מוכרים בנגב. מספר זה לא כולל את תושבי יפו, תל אביב, לוד, רמלה, ירושלים והמשולש, שצפויים להגיע ברכבים פרטיים להפגנה.

בקריאה של הארגונים המשתתפים בהפגנה נכתב: "חוק הלאום הוא חוק אנטי דמוקרטי שמעמיק את האפליה. את זה גם ההמשלה ידעה כשהיא חוקקה אותו. בגלל שהיא לא מסוגלת להציע פתרונות לאף אחת מהבעיות שלנו, אז מה שנותר לה זה רק להסית, לפלג ולייצר הפרדומשול". על פי התוכנית, המפגינים יצעדו מכיכר רבין, דרך אבן גבירול לעבר רחבת מוזיאון תל אביב, שם תיערך עצרת קצרה ויישמעו נאומים.

2018-08-11_195339

בעצרת המונים שתתקיים ליד מוזיאון תלאביב יישאו דברים: יו"ר ועדת המעקב, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה (חד"ש); יו"ר ועד הוועד הארצי של הרשויות המקומיות הערביות, מאזן גנאים; פרופ' אווה אילוז מהאוניברסיטה העברית; ההיסטוריון פרופ' קייס פירו, מאוניברסיטת חיפה; מו"ל העיתון "הארץ", עמוס שוקן; וד"ר מהא כרכביסבאח מאוניברסיטת חיפה.

ברכה הדגיש אתמול: "אנחנו מזמינים את כל האזרחים שמתנגדים לחוק הלאום לצעוד יחד איתנו בדרישה אחת לבטל את חוק הלאום. אנחנו לא אורחים כאן, לא נתינים ולא אזרחים סוג ב', אלא רוצים להיות אזרחים שווים. החוק הזה אמנם מכוון נגד הערבים אבל מחסל את המרחב הדמוקרטי. כל מי שמאמין בשוויון, בצדק ובדמוקרטיה מוזמן לצעוד עם רבבות האזרחים היהודים והערבים".

ח"כ מיקי רוזנטל כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מי ששוויון היא לא רק סיסמה עבורו צריך להתייצב בהפגנה. לא מסכימים לכל מה שייאמר בה. אבל על העובדה שכולנו נולדנו בצלם איאפשר לחלוק". תנועת שלום עכשיו החמיאה לח"כ רוזנטל: "מצפים לראות עוד חברי המחנה הציוני מתייצבים בכיכר בסולידריות עם הציבור הערבי, במקום לפחד מתגובות של בנט, סמוטריץ' וריקלין".

ההפגנה במוצ"ש בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/682833372052139

https://www.facebook.com/events/264712614259050