ערב טוב לאזרחי ישראל: נתניהו החזיר לנשיא את המנדט להרכבת הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו החזיר הבוקר (שלישי) את המנדט להרכבת הממשלה לנשיא המדינה ראובן ריבלין, זאת לאחר שכשלו מאמציו להקים ממשלה. בית הנשיא פרסם הודעה בה נמסר כי ריבלין קיבל את הודעתו של נתניהו ומתכוון להטיל בימים הקרובים את המנדט על יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ.

"ערב טוב אזרח ישראל", מתוך הודעה שפרסם נתניהו בטוייטר על החזרת המנדט לנשיא

 

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) הגיב להודעת נתניהו ואמר "לקוסם מזמן נגמרו הטריקים והוא שוב שולף את קלף ההסתה. מקווה שזאת תהיה הפעם האחרונה שנתניהו מסית נגד האזרחים הערבים בתור ראש ממשלה". "לראשונה מזה 11 שנים נתניהו מחזיר את המנדט להרכבת הממשלה לנשיא.

עוד מסר ח"כ עודה ש"הייתה לנו תרומה חשובה למנוע כהונה נוספת של המסית המרכזי, ותהיה לנו משימה למנוע ממנו לחזור לראשות הממשלה באופן סופי. לו המצב התפתח לבחירות שלישיות, יהיה מעט מעייף, אבל נקבל 15 מנדטים. זה הרצון והכוח של הציבור אותם הרגשתי מאז הבחירות. מוכנים!".

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "‏ברוך שפטרנו מעונשו של זה. נתניהו היה ראש הממשלה הגרוע ביותר בתולדות המדינה: מסית גזעני, שקרן דמגוגי, עבד נרצע של בעלי ההון ושותפם לפשעי הקפיטליזם החזירי. אם אכן מדובר בסוף שלטונו עלינו להיות ערוכים לשנים ארוכות של מאבק עיקש לתיקון הנזקים שגרם".

הבוקר פורסם ברשת ב' כי גנץ מתכוון להזמין את הרשימה המשותפת למו"מ להרכבת קואליציה ממשלתית.  גורמים בסביבתו של יו"ר כחול לבן אישרו את הדיווח, עם זאת הם סירבו להתחייב בקולם כי חברי הכנסת הערבים יוכלו להיות חלק מהממשלה. למרות המתח הרב בין המפלגות, במערכת הפוליטית מעריכים כי הפנייה הראשונה של גנץ תהיה לליכוד, כשבתחילה תהיה פגישה של צוותי המו"מ אליה מעריכים כי גם נתניהו צפוי להגיע ולא יסרב לפגישה עם גנץ. לאחר מכן תהיה פנייה לכל ראשי מפלגות בלוק הימין.