עם נאום של נועם חומסקי: נערכת ועידת ההשקה המקוונת של האינטרנציונל הפרוגרסיבי

האינטרנציונל המתקדם שהושק בחודש מאי האחרון, מקיים בימים אלה את "ישיבת הפסגה הראשונה הבינלאומית" המקוונת תחת הכותרת "אינטרנציונליזם או הכחדה". על הקמתו של הארגון הכריזה קבוצה של פעילי שמאל, מנהיגים פוליטיים ואינטלקטואלים מרחבי העולם, בהם: הפילוסוף והבלשן נועם חומסקי (שנשא את הרצאת הפתיחה ביום שישי), המנהיג הסוציאלדמוקרטי האמריקאי ברני סנדרס, הכלכלן ושר האוצר היווני לשעבר יאניס וורופאקיס, ההוגה והעיתונאית הקנדית נעמי קליין והסופרת ההודית ארונדהטי רוי.

האירוע המקוון שנערך בימים אלה היה אמור להתקיים בריקיאוויק בהזמנת ראש ממשלת איסלנד קטרין יקובסדוטיר ותנועת השמאל הירוק, אך הוא בוטל עקב הימשכות פנדמיית הקורונה. האינטרנציונל הפרוגרסיבי מגדיר עצמו כמוסד תיאום של הכוחות הפרוגרסיביים בעולם.

האינטרנציונל מגדיר פרוגרסיביות כחתירה ליעדים הבאים: דמוקרטיה, כלומר מצב בו שמור לעמים הכוח לעצב את מוסדותיהם וחברותיהם; דהקולוניזציה, כאשר אומות מגדירות בעצמן את גורלן המשותף וחופשיות מדיכוי; צדק, כלומר תיקון ותיקון אישוויון בחברותינו ובמורשות ההיסטוריות שלנו; שוויון, המשרת את האינטרסים של הרבים ולא של המעטים ושחרור, שבו כל הזהויות זוכות בשוויון זכויות, בהכרה ובפועל. יעדים נוספים של ההתארגנות הבינלאומית הם: סולידריות, כשמאבק האחר הוא המאבק של כולם; קיימות, המכבדת את אפשרויות כדורהארץ ומגנה על קהילות הנמצאות בחזית המאבק; אקולוגיה, המביאה את האנושות להרמוניה עם ביתהגידול שלה; שלום, שבו מוחלפת אלימות המלחמה בדיפלומטיה של העמים ופוסטקפיטליזם, המתגמל את כל תצורות העבודה.

האינטרנציונל הפרוגרסיבי מבוסס על חברות. כל הפרטים והארגונים השותפים לחזון הקדמה הפרוגרסיבי מוזמנים להצטרף כחברים ולהשתתף בבניית האינטרנציונל. את הארגון מדריכה מועצת יועצים המתכנסת כל שנה לקביעת היעדים האסטרטגיים של היוזמה. האינטרנציונל ממנה קבינט המחויב חוקית לפיתוח, לתכנון ולאיוש של ההחלטות. הקבינט מורכב משלושה חברי המועצה, חבר צוות תיאום ונציג המזכירות.

עוד על האינטרנציונל הפרוגרסיבי בגיליון "זו הדרך" 21 (עמ' 6):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/05/G21_2020.pdf

נאום הפתיחה של פרופ' נועם חומסקי (באנגלית, גם בתרגום לערבית, לרוסית ולשפות נוספות):

https://progressive.international/wire/2020-09-18-noam-chomsky-internationalism-or-extinction/en

אתר האינטרנציונל הפרוגרסיבי:

https://progressive.international