עיריית חיפה פועלת להפרטת הכרמלית; דורשים לשמור על זכויות העובדים

עיריית חיפה, בשיתוף עם משרד התחבורה, מתכננים להפריט את הכרמלית, הרכבת התחתית היחידה הפועלת בישראל.  במכרז המתהווה, שצפוי להתפרסם בקרוב, זכויות העובדים אינן מובטחות כלל. החברה החדשה תהיה רשאית לפטר את העובדים כרצונה, והעובדים יאבדו את כל התנאים והזכויות שהיו להם עד היום. חלק ניכר מהעובדים התחילו את עבודתם בכרמלית עם פתיחתה המחודשת לפני כמעט 25 שנה.

 

קבוצת הפעילים שהוקמה בחיפה מסרה כי "העובדים השקיעו בכרמלית את מיטב שעותיהם, מוקדם בבוקר או מאוחר בלילה, למען הנוסעים. כאשר ביקשה העירייה להאריך את שעות פתיחת הכרמלית, התחילו לעבוד העובדים עד חצות, כאשר התבקשו לפתוח במוצ"ש, פתחו במוצ"ש. כאשר התבקשו לסייע להסעת הנוסעים בתקופת הקיץ לאירועים בעיר התחתית, נענו גם לזה. כעת מתנערת העירייה מכל אחריות כלפי העובדים ומאפשרת למפעיל המיועד לעשות בהם כרצונו. אנו, נוסעים ותושבים מודאגים, דורשים מהעירייה שלא להתנער מאחריותה, ולשמור על מקום עבודתם ותנאיהם של עובדי הכרמלית. הצטרפו אלינו לתמיכה במאבקם המוצדק של עובדי הכרמלית".

2016-08-10_203013

ח"כ חנין מצדד במאבק למען זכויות עובדי הכרמלית (צילום: פעילים למען עובדי הכרמלית)

 

גם בהסתדרות מודעים שזכויות העובדים אינן מובטחות כלל והחברה החדשה תהיה רשאית לפטר את העובדים כרצונה, והעובדים שחלק ניכר מהם התחילו את עבודתם בכרמלית עם פתיחתה המחודשת לפני כמעט 25 שנה, יאבדו את כל התנאים והזכויות שהיו להם עד עתה. יצוין שהעובדים התארגנו השנה במסגרת ההסתדרות. יו"ר ועד הפעולה של עובדי הכרמלית, ירון סימונוב, מסר לאתר המקומי "חי פֹּה": "במרכז שבו תזכה החברה החדשה אין שום סעיף המחויב לביטחון העסקת העובדים ואפילו לא אזכור או שמירה על הזכויות שלהם. מדובר ב-14 עובדים שהשקיעו בכרמלית את מיטב שנותיהם במסירות. כעת מתנערת העירייה מכל אחריות כלפי העובדים".

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) שלח השבוע מכתב לעיריית חיפה ולמשרד התחבורה, בו הביע חשש כי "זכויותיהם של עובדי הכרמלית הקיימים ייפגעו כתוצאה מהעברת הקו לידי מפעיל חדש. נחוץ לכל הפחות להבטיח כי העובדים הקיימים, ביניהם כאלה המלווים את הכרמלית מאז נפתחה מחדש בראשית שנות ה-90', ימשיכו להיות מועסקים גם תחת המפעיל החדש, תוך שמירה על שכרם, תנאיהם הסוציאליים והרצף התעסוקתי שלהם… הדבר יטיב עם עובדי החברה, עם ציבור הנוסעים ומשתמשי הכרמלית, ועם דמותה ודימויה של העיר חיפה, כעיר בה לא רק שירותי התחבורה הציבורית הם מקצועיים, נאותים ויעילים, אלא גם נשמרת דמותם החברתית וההוגנת".

 

דף הפייסבוק של הפעילים למען עובדי הכרמלית:

https://www.facebook.com/supportcarmelitworkers