עיצומים בנתב"ג נגד העסקת עובדי קבלן; הסגל הזוטר באונ' ת"א: ההנהלה חזרה בה מההסכמות

עובדי נמל התעופה בן גוריון קיימו אתמול (חמישי) אסיפות הסברה בעקבות פיצוץ המו"מ בין העובדים לאוצר בנוגע לקליטת עובדי קבלן דבר שהוביל לעיכובים בלוח ההמראות. כעבור כ-40 דקות נמסר מרשות שדות התעופה כי עם תום האספות, חודשו ההמראות מהנמל. 

בסך הכול עוכבו 15 טיסות, ואין צפי להמשך השיבושים שכן הצדדים שבו לשולחן המו"מ. בין היתר, נרשמו עיכובים בטיסת חברת "איגיאן" לסלוניקי, טיסת חברת "וולינג" לרומא, טיסת חברת "יוקרניין אינטרנשיונל" לקייב, טיסת "ארקיע" לבלגראד, טיסת "ישראייר" לאילת וטיסת "אל על" ללרנקה.

2018-12-07_163410

אסיפת הסברה של הסגל הזוטר שנערכה ב-23 באוקטובר בתום השביתה (צילום: ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטת תלאביב)

אתמול גם נמסר מארגון הסגל הזוטר באוניברסיטת תלאביב שבשבועות האחרונים מקיים צוות המו"מ מטעמו מגעים עם הנהלת האוניברסיטה במטרה לנסח הסכם קיבוצי מחייב על בסיס ההבנות שאפשרו את סיום השביתה לפני כחודש.

בשבוע שעבר הנהלת האוניברסיטה העבירה לארגון את הצעתה להסכמים במספר מסמכים שונים. "לצערנו, הצעת ההנהלה לא שיקפה את כלל ההסכמות שהושגו בין הצדדים עד כה. גם לגבי ההסכמות שכן קיבלו ביטוי בהצעה, יש לערוך תיקונים ותוספות כדי להתגבר על כלל המחלוקות", מסר הארגון לחבריו

"לאחר שצוות המו"מ עבר על הצעת האוניברסיטה, העברנו להנהלת האוניברסיטה את תגובת הארגון. לצד ההתייחסות שלנו לגופה של ההצעה, דרשנו גם מפורשות להאיץ את המו"מ ולסיימו במהרה ועוד בטרם יסתיים הסמסטר הנוכחיאנו מקווים כי הנהלת האוניברסיטה תענה לדרשותינו, וכי כל המחלוקות יבואו על פתרונן בשבועות הקרובים, כך שלא נידרש לנקוט צעדים ארגוניים נוספים".