עובד נמל אשדוד נפטר מפצעיו לאחר שנפגע מגליל פלדה שנפל בעת פריקת אנייה

עובד נמל אשדוד הבוא אתמול (שישי) אחה"צ למנוחות לאחר שנפטר בעקבות פציעה קשה בעת פריקת אניית מטעןהעובד, דוד טטרואשוילי, בן 46, תושב אשדוד ואב לשלושה, עבד בתפקיד סוור בנמל. הוא ההרוג השישי בתאונות עבודה מאז תחילת השנה.

תאונה בנמל אשדוד בחודש שעבר: משאית נמחצה בעקבות נפילת מכולות (צילום: הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה)

התאונה ארעה בעת שטטרואשוילי עבד בבטן האנייה כאשר גליל פלדה במשקל של טונות התנתק מהמנוף ופגע בו. העובד הובא לבית חולים אסותא בעיר כשהוא במצב אנוש. יצוין שבחודש שעבר נשמטו מכולות ממנוף ומחצו משאיות בנמל אשדוד. רק בנס לא היו נפגעים. עוד קודם לכן אירעו תקריות בטיחות חמורות נוספות בנמל ובהן כלי עבודה שעלו באש. גם אז לא היו נפגעים. עובדים בנמל התריעו לא אחת מפני המצב הרעוע של התחזוקה וניהול הבטיחות בנמל.

"למרבה הצער והכעס מותו הטרגי של דוד טטראשוילי ז"ל הוא אסון שהסכנה להתרחשותו היתה ידועה היטב" מסרה ד"ר הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה, בעקבות האירוע. זאת "נוכח סדרת אירועי הבטיחות החמורים של נפילת מכולות מגובה בנמל אשדוד בחודש שעבר והתאונה הקטלנית בה נהרגה אילנית טקלה ז"ל, לאחר שנדרסה על ידי משאית במהלך עבודתה כבודקת מטענים לפני מחצית השנה בלבד. אלו מעלים תהייה קשה האם נערכו בירורי בטיחות מקיפים על ידי חברת נמל אשדוד ועל ידי מנהל הבטיחות התעסוקתית במשרד העבודה והרווחה לאחר האירועים הקודמים, ואילו אמצעי בטיחות ננקטו כדי למנוע את הישנות התרחשותם של אירועי בטיחות."  תגרי ציינה גם כי חמש מתוך שש תאונות שאירעו מתחילת השנה התרחשו בענפי התעשייה, השירותים והמסחר. בענפים אלו מספר תאונות העבודה הקטלניות הוכפל ואף יותר תוך שנתיים, מ-18 תאונות בשנת 2017 ל-39 תאונות בשנת 2019, "דבר המצביע על הפקרת בטיחותם של עובדים אלה", הוסיפה וקראה למנהל הבטיחות התעסוקתית "להגביר לאלתר את מאמצי הפיקוח והאכיפה על בטיחותם של העובדים בענפים אלה".