עובדי 170 מרפאות הרפואה המשלימה של קופת החולים כללית פתחו בשביתה

אחר שכשל ניסיון ההנהלה להוציא צו מניעה, פתחו הבוקר (שני) עובדי 170 מרפאות הרפואה המשלימה של קופת החולים כללית בשביתה. סגן נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופט אילן איטח, כתב בהחלטתו אתמול שהשתכנע מנימוקי בית הדין האזורי המתירים את השביתה כיוון שהצדדים מיצו את המשא ומתן ביניהם במהלך השבוע בו הוטל על השביתה צו מניעה, וכי המחלוקת ביניהם היא כלכלית בעיקרה ומקימה לעובדים זכות לשבות.

"כאן שביתה" (צילום: ועד עובדים)

המרפאות שעובדיהן שובתים החל מהבוקר הן רשת מרפאות השיניים "כללית סמייל", מרפאות "כללית משלימה" ו"כללית אסתטיקה". יוסף תומר, יו"ר ועד עובדי ש.ל.ה, תקף את התנהלות ההנהלה ואת הניסיון למנוע את קיומה של השביתה בכלים משפטיים. "מדהים שההנהלה בחרה להשקיע מרץ, כספים, משאבים וזמן בעורכי דין ומשפטים לשלילת זכותנו הבסיסית למחות במקום להשקיע את כל המאמצים בעובדים עצמם". לדבריו, "פעם אחר פעם ההנהלה מוכיחה לנו עד כמה מנותקת ואטומה היא לעובדיה, וכמה מאבקנו הוא צודק ונכון".

רשת ש.ל.ה כוללת 100 מרפאות שיניים של ״כללית סמייל״, 50 מרפאות ״כללית רפואה משלימה״ וכ-14 מרפאות ״כללית אסתטיקה. ועד העובדים נמצא במגעים לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה זה למעלה משנה, בעת ההנהלה מסרבת לחשוף נתונים קריטיים להסכם, ממעטת לתאם פגישות משא ומתן ולאחרונה אף דחתה את הצעתו לתיקון עיוות בתגמולי העובדים.