עובדי שופרסל דורשים חלק מרווחי מכירת מניות הרשת; עיצומים במעונות נשי חירות

בעל ההון הארגנטיני אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בדסק"ש, נדרש לשתף את עובדי שופרסל ברווחים. זאת, חודש לאחר שמכר 16.5% מאחזקות דסק"ש בשופרסל ב־850 מיליון שקל. עובדי שופרסל שכרו את שירותיו של פרופ' ירון זליכה, המשמש בשלוש השנים האחרונות כיועץ כלכלי ליו"ר ההסתדרות, לניהול המשא ומתן מול ההנהלה.

2018-07-16_193453

יו"ר ועד העובדים ברשת שופרסל, אריאלה סיסו (צילום: ועד עובדים)

עובדי שופרסל מבססים את דרישתם מאלשטיין על תרומתם לשיקום הרשת שהתמודדה בשנת 2014 עם משבר קשה שכלל תוכנית פיטורים מקיפה בעלות של 200 מיליון שקל. מכירת המניות בשופרסל צפויה להוביל לכך שדסק"ש תרשום בדו"חות הכספיים ברבעון השני השנה רווח של 1.28 מיליארד שקל. רישום רווח הון יאפשר לחברה הציבורית לחלק דיבידנד, שממנו תיהנה חברה פרטית של אלשטיין הרשומה בחו"ל.

לדברי יו"ר ועד העובדים, אריאלה סיסו, כמקובל במכירות שליטה שנעשו בחברות בשנים האחרונות, מתחייב שעובדי החברה ישותפו אף הם ברווחים מהמכירה: "הרווח הזה הוא פרי תרומתם של העובדים לרווחיות החברה והשתתפותם בתוכניות התייעלות בשנים האחרונות. שיתוף הפעולה המלא של ועד העובדים והשקט התעשייתי שנתנו העובדים להנהלה כדי לצאת מהמשבר שאירע לפני מספר שנים הביאו את החברה לרווחיות אדירה".

סיסו כתבה היום לעמיתיה "בעקבות המכירה שלחתי מכתב לבעלי החברה, בו דרשתי צדק חלוקתי: מענק לעובדים עבור הרווחים מהמכירה, שהרי העובדים הם אלו שתרמו לשיקומה של הרשת באמצעות עבודה קשה ומסירות אין קץ, תוך שמירה על הרף הגבוה ביותר ששמנו לעצמנובכל התחומים, איש איש בתפקידו. לאחר שלא נענתי למכתבי, החלטתי יחד עם חברי הועד שממש אין בכוונתנו לוותרואנחנו נבהיר זאת לבעלים. אתמול שכרנו את שירותיו של פרופ׳ ירון זליכה שישמש כיועץ כלכלי לניהול המשא ומתן בעניין זה מול בעלי השליטה והנהלת החברה. רווח המכירה הוא פרי תרומתנו כעובדיםואנחנו נמשיך ונדרוש את מה שמגיע לנועד שנצליח!".

יצוין שוועד העובדות במעונות של רשת נשי חירות הודיע הבוקר (שני) להורים כי ממחר העובדות המאוגדות בכוח לעובדים יתחילו לנקוט בצעדים ארגוניים. העובדות דורשות את התוספות שקיבלו אשתקד כלל עובדות המעונות ברחבי הארץ.