עובדי פרנטר יקבלו מענק עקב רווחיות החברה; שביתה של הסגל הזוטר בעמק יזרעאל

כלל עובדי קבוצת פרטנר ייהנו לראשונה ממנגנון ההשתתפות ברווחים שנקבע בהסכם הקיבוצי שנחתם בין הנהלת החברה, ההסתדרות וועד העובדים. כלל העובדים הזכאים יקבלו במשכורת חודש מאי (שתשולם לעובדים בימים הקרובים) מענק מיוחד של 450 שקל לכל עובד, מעבר להעלאות השכר ובונוסים אישיים שקיבלו עבור שנת 2017. המענק הנו אחיד, ויוענק לכל עובד פרטנר שעבד לפחות 9 חודשים בחברה בשנת2017. סכום המענק נקבע בהתאם למנגנון השתתפות עובדים ברווחי החברה כפי שסוכם בהסכם הקיבוצי.

2018-05-31_203940

עובדי הוראה במכללת עמק יזרעאל בעת השביתה שקיימו במארס אשתקד למען הסכם קיבוצי (צילום: ועד מורים וסגל עמית)

קרן אופק, יו"ר ועד עובדי פרטנר, מסרה, "אני שמחה שבאמצעות ההסכם הקיבוצי פורץ הדרך שנחתם לפני שנתיים הצלחנו ליצור היום תקדים היסטורי בפרטנר ואני קוראת לעוד חברות ללכת בעקבותינו. המשוואה היא ברורה, רווחי החברה הם תוצאה של עבודה קשה ומאומצת של העובדים, ולכן גם הם זכאים להיות שותפים ברווחים. עובדים מתוגמלים השותפים לרווחים הם עובדים טובים יותר".

אנשי סגל הזוטר במכללת עמק יזרעאל פתחו הבוקר בעיצומים. "המשמעות היא שלא שולחים מבחנים למדור בחינות ולא למזכירות החוג, אבל עדיין מלמדים", נמסר מוועד מורים וסגל עמית במכללה.

יחד עם זאת "החל ממחר, יום שישי אנחנו שובתים. לא מלמדים, לא מקיימים שעות קבלה, לא עונים לפניות סטודנטים וכמובן לא שולחים מבחנים לא למדור בחינות ולא לרכזות חוגים. השביתה ללא הגבלת זמן תפרוץ עקב הסחבת במשא ומתן מול האוצר על הסכם קיבוצי. לטענת סגל ההוראה התייחסות משרד האוצר "לא אחראית ולא רצינית". אין זו הפעם הראשונה בה שובתים עובדי הוראה במכללה הצפונית. במארס אשתקד הם שבתו בדרישה לחתימה על הסכם קיבוצי.