עובדי עיריית ת"א-יפו מכריזים סכסוך; השופטים מציעים פסק זמן בחברת החשמל

ארגון עובדי עיריית ת"איפו, המונה כ-10 אלף חברים, פנה בשבוע שעבר להסתדרות על מנת לקבל אישור להכרזה על סכסוך עבודה, מה שיאפשר להם להודיע בתוך 14 יום על שביתה. מהעירייה נמסר כי בינתיים הודיע הוועד לעובדים לא להגיע לפגישות שונות, ואף לא לענות במוקד הטלפוני.  הנהלת העיריה הודיעה כי "עובד שלא יבצע את עבודתו משכורתו תנוכה".

2017-07-20_201757

בפניית הארגון לארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות המעוף נציגי העובדים מפרטים את העילות לבקשה לסכסוך עבודה. ביניהן: ניסיון קבוע ושיטתי לפגוע במעמדו ופעילותו של ארגון העובדים, פגיעה בשכרם של חברי הוועדים, הפרה חד צדדית של ההסכם הקיבוצי במטרה להפריט גביהאי עמידה בהסכמי העסקה, הענקת תנאי העסקה לא שוויוניים לא אישור ותיאום עם הוועד ועוד.

שופטי בית המשפט העליון חזרו בשעות אחה"צ (חמישי) מהיוועצות במסגרת הדיון בעתירת הממשלה ויצרני החשמל הפרטיים נגד עיצומי עובדי חברת החשמל הממלכתית ונגד ההיתר שהעניק לכך בית הדין הארצי לעבודה, ובאמתחתם הצעת פשרה דרמטית, שעיקרה הפסקת קידום הפרטת משק החשמל למשך 100 ימים – בתמורה להפסקת עיצומי העובדים.

במהלך תקופה זאת, כך הציעה השופטת חיות, יגיש ועד העובדים למדינה את השגותיו לגבי השלמת חובת ההיוועצות עם המדינה, ולאחר מכן ינוהלו בין הצדדים פגישות למשך 100 ימים. בתום התקופה תקבל המדינה החלטה מחודשת על המהלך ההפרטה החדצדדי שתהיה סופית, ותשמש בסיס למשא ומתן שינוהל מנקודה זאת רק על תנאי ההעסקה של כלל העובדים.

במהלך הדיון הזכירה עו"ד אורנה לין, המייצגת את העובדים, כי בית הדין לעבודה מנע מהעובדים לשבות במשך שנתיים וחצי של דיונים, וכי מחובתם של העובדים להתנגד להפרטה שכרוכה בפיטורי אלפי עובדים. "בית הדין מנהל את הנושא הזה במשך שנים", אמרה לין.